Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.20867/thm.12.2.14

MOTIVACIJA PRODAVAČA KAO KLJUČNI FAKTOR OSTVARIVANJA CILJEVA MENADŽMENTA PRODAJE U HOTELIJERSTVU

Darko Lacmanović ; Faculty of Tourism, Hospitality and Trade - Bar, Montenegro


Full text: english pdf 389 Kb

page 155-169

downloads: 3.628

cite


Abstract

Aktivnosti prodajnog menadžmenta kao što su monitoring, vođenje, evaluacija i nagrađivanja predstavljaju korisne načine za povećanje zadovoljstva prodavaca svojim radnim mjestom i njihovu privrženost organizaciji.
Motivacija prodajnih napora obično obuhvaća tri dimenzije: intezivnost, ustrajnost i izbor.
Inspiriranjem prodavača ka većoj privrženosti svom poslu i radnom mjestu, prodajni menadžeri drže ključne instrumente za stimuliranje latentnih prodajnih napora i performansi.
Sistem nagrađivanje zasnovan na »čistoj« plaći za rezultat ima nemotivirano prodajno osoblje koje, u tom slučaju, svoj radni angažman isključivo veže za realizaciju radnog vremena a ne ostvarenje obujma prodaje.
Segmentacija prodajne strukture, grupiranjem prodavača prema njihovim motivacijskim potrebama sa ponudom različitih nagradnih sistema za svaku pojedinu grupu, predstavlja inovativan pristup izazovima motivacije prodajnog osoblja.

Keywords

menadžment prodaje; hotel; motivacija

Hrčak ID:

181269

URI

https://hrcak.srce.hr/181269

Publication date:

30.12.2006.

Article data in other languages: english

Visits: 4.624 *