Skip to the main content

Preliminary communication

Mediji i (de)mitologizacija

Damir Kukić ; University of Zenica, Faculty of Philosophy, BiH


Full text: croatian pdf 341 Kb

page 1503-1518

downloads: 1.868

cite


Abstract

Mediji u suvremenom društvu doprinose stvaranju novih mitova. Neki od tih mitova nastaju unutar industrije zabave i kulture slavnih osoba (celebrity kultura). Nove medijske zvijezde, bez obzira na vijek trajanja, djeluju kao dio zvjezdane strategije (star strategy). Ali, mediji sudjeluju, kao element kulturološke matrice, i u stvaranju novih političkih mitova. U etnonacionalnim i zatvorenim društvima ti mitovi funkciniraju kao temelji za ujedinjenje nacije i određenje njena identiteta. Njihova uloga je i da kroz modeliranje slika iz prošlosti stvore sliku svijeta u kojoj su pripadnici drugih kultura i nacija prikazani kao neprijatelji.

Keywords

mediji; mitovi; kultura; ideologija; etnonacionalno

Hrčak ID:

181550

URI

https://hrcak.srce.hr/181550

Publication date:

16.5.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 2.995 *