Review article
https://doi.org/10.5673/sip.55.1.1
Pogled na komunikacijske strategije i pokušaje brendiranja u odabranim zemljama nastalima nakon raspada Jugoslavije
Božo Skoko
orcid.org/0000-0002-4028-7128
; University of Zagreb, Faculty of Political Science, Croatia
Abstract
Članak analizira pokušaje četiriju država nastalih raspadom bivše Jugoslavije – Hrvatske,
Slovenije, Bosne i Hercegovine te Srbije na području brendiranja, odnosno korištenja komunikacijskih
alata u vlastitom pozicioniranju kao turističkih destinacija te atraktivnih brendova
na međunarodnom političkom i gospodarskom tržištu. U fokusu su komunikacijske i promotivne
strategije koje su pritom korištene. Uspjeh pojedine zemlje na tom području ocijenjen
je prema rangu koji su tim zemljama dodijelili najpoznatiji međunarodni indeksi posvećeni
snazi država brendova. Članak također analizira različite pristupe i modele koje su koristile
novonastale države u međunarodnom pozicioniranju i razvoju svojih brendova. Istraživanje je
pokazalo kako su sve analizirane države koncentrirane uglavnom na promociju turizma, dok
su ostali aspekti brendiranja zanemareni. Nijedna od zemalja nema razvijenu cjelovitu strategiju
brendiranja niti sustavno strateški upravlja vlastitim identitetom i imidžom. Sputavaju ih
neriješeni politički prijepori ili nesposobnost političara i građana da shvate prednosti i važnost
brendiranja zemlje. Prema kriterijima korištenima u analizi, Slovenija je provela najcjelovitiji
pokušaj brendiranja, dok je Hrvatska ipak vodeća u turističkom brendiranju. Rezultat analize
sugerira da važnost brendiranja zemlje u ovom dijelu Europe nije u potpunosti osviješten
te da ne postoji cjelovit pristup konceptu brendiranja, već samo sporadični pokušaji u svim
četirima analiziranim državama.
Keywords
zemlja; brendiranje; komunikacija s javnošću; Hrvatska; Slovenija; Bosna i Hercegovina; Srbija
Hrčak ID:
182247
URI
Publication date:
30.5.2017.
Visits: 2.695 *