Review article
https://doi.org/10.5673/sip.55.1.3
Redizajn imidža kao jamstvo osiguranja tržišnog uspjeha destinacije: slučaj Dubrovnika
Ivo Kunst
; Institute for Tourism, Zagreb, Croatia
Abstract
Grad Dubrovnik, osobito njegova povijesna jezgra pod zaštitom UNESCO-a, kao i prostor u
njegovoj neposrednoj blizini izloženi su prekomjernoj turističkoj potražnji već dulje od desetljeća.
To posebno vrijedi za tzv. tranzitne turiste, koji grad posjećuju s kruzera ili u okviru
organiziranih turističkih grupa. Slijedom toga povijesna je jezgra sve zakrčenija turistima. To
je praćeno opadanjem kvalitete ponude hrane i pića kao i ostalih usluga jer se svi prilagođuju
takvom, manje zahtjevnom tranzitnom turizmu. Sve navedeno ne samo da ozbiljno ugrožava
kvalitetu života stanovnika grada već ima i važne implikacije za dugoročni imidž Dubrovnika
kao turističke destinacije na svjetskom tržištu. Nakon kritičkog ispitivanja trenutne politike
razvoja turizma i njezine održivosti, kako u socioekonomskom kontekstu tako i u kontekstu
dugoročnog utjecaja na tržišno pozicioniranje grada, na temelju nalaza provedenog kvalitativnog
istraživanja u radu se predlažu promjene u jedinstvenoj prodajnoj ponudi Grada. One
imaju za cilj smanjiti problem zakrčenosti turistima i održati konkurentnost Dubrovnika na
tržištu turističkih destinacija u godinama koje dolaze.
Keywords
Dubrovnik; model razvoja turizma; tržišni uspjeh; održivost
Hrčak ID:
182249
URI
Publication date:
30.5.2017.
Visits: 2.858 *