Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.5673/sip.55.1.3

Redizajn imidža kao jamstvo osiguranja tržišnog uspjeha destinacije: slučaj Dubrovnika

Ivo Kunst ; Institute for Tourism, Zagreb, Croatia


Full text: english pdf 3.739 Kb

page 55-75

downloads: 1.395

cite


Abstract

Grad Dubrovnik, osobito njegova povijesna jezgra pod zaštitom UNESCO-a, kao i prostor u
njegovoj neposrednoj blizini izloženi su prekomjernoj turističkoj potražnji već dulje od desetljeća.
To posebno vrijedi za tzv. tranzitne turiste, koji grad posjećuju s kruzera ili u okviru
organiziranih turističkih grupa. Slijedom toga povijesna je jezgra sve zakrčenija turistima. To
je praćeno opadanjem kvalitete ponude hrane i pića kao i ostalih usluga jer se svi prilagođuju
takvom, manje zahtjevnom tranzitnom turizmu. Sve navedeno ne samo da ozbiljno ugrožava
kvalitetu života stanovnika grada već ima i važne implikacije za dugoročni imidž Dubrovnika
kao turističke destinacije na svjetskom tržištu. Nakon kritičkog ispitivanja trenutne politike
razvoja turizma i njezine održivosti, kako u socioekonomskom kontekstu tako i u kontekstu
dugoročnog utjecaja na tržišno pozicioniranje grada, na temelju nalaza provedenog kvalitativnog
istraživanja u radu se predlažu promjene u jedinstvenoj prodajnoj ponudi Grada. One
imaju za cilj smanjiti problem zakrčenosti turistima i održati konkurentnost Dubrovnika na
tržištu turističkih destinacija u godinama koje dolaze.

Keywords

Dubrovnik; model razvoja turizma; tržišni uspjeh; održivost

Hrčak ID:

182249

URI

https://hrcak.srce.hr/182249

Publication date:

30.5.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 2.814 *