Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.5673/sip.55.1.6

Grad je više od destinacije: procesi brendiranja grada u Hrvatskoj

Daniela Angelina Jelinčić orcid id orcid.org/0000-0001-9140-8498 ; Institute for Development and International Relations, Zagreb, Croatia
Feđa Vukić ; Faculty of Architecture, School of Design, Zagreb, Croatia
Iva Kostešić ; Faculty of Architecture, School of Design, Zagreb, Croatia


Full text: english pdf 3.457 Kb

page 117-134

downloads: 2.031

cite


Abstract

Članak inzistira na jasnom razlikovanju brendiranja grada i brendiranja destinacije, dok hrvatski
i neki gradovi Jugoistočne Europe, prepoznavši turizam kao gospodarsku priliku, vide
vlastiti urbani prostor gotovo isključivo kao destinaciju. Procesi brendiranja slijede istu razvojnu
liniju, često propuštajući uključiti vlastite građane kao osnovu koja čini grad. Članak
istražuje procese brendiranja odabranih gradova u Hrvatskoj te projekte brendiranja nekoliko
gradova Jugoistočne Europe, koji su pokazali da većina svoje identitetske brendove dizajnira
kao da je turizam jedina kulturna i gospodarska realnost koju zajednica može ponuditi. Mjesta
se pretvaraju u destinacije, a metode brendiranja destinacije u obzir uzimaju gotovo isključivo
privlačenje outsidera (gostiju), što rezultira manjkom održivosti za insidere (lokalno stanovništvo).
Tako zajednice postaju „turistički proizvodi“, a pitanja stvarnog identiteta grada,
njegovi nositelji i oblici u takvom su okruženju zanemareni. Članak također revidira pristupe
odozgo prema dolje u brendiranju gradova te prepoznaje nove čimbenike u rekonfiguraciji
gospodarstva i identiteta: kulturnu i društvenu participaciju. To je osnova za kreiranje metoda
urbanog brendiranja koje se temelje na pitanjima samopercepcije i vizije razvoja zajednice.
Predlaže se novi koncept identitetskog sustava kao teorijski okvir za radnu metodologiju,
što je osnovica za novi pristup brendiranju (odnosno stvaranju identiteta) koji pojedincima
omogućuje da doprinesu kolektivnom simboličkom okviru. Takav sustav štiti grad i građane
a ujedno omogućuje gostima da upoznaju njegove istinske vrijednosti.

Keywords

brendiranje grada; brendiranje destinacije; turizam; participacija; Hrvatska

Hrčak ID:

182253

URI

https://hrcak.srce.hr/182253

Publication date:

30.5.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 3.625 *