Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.20867/thm.3.1.4

K prepoznatljivom kulturnom identitetu hrvatskog turizma

Renata Fox ; Faculty of tourism and hospitality management, University of Rijeka, Opatija, Croatia


Full text: english pdf 3.170 Kb

page 33-44

downloads: 480

cite


Abstract

Turizam, kao društvena praksa, neodvojiv je od kulture, no odnos turista prema kulturi nije jedinstven. Turisti primarno motivirani kulturom čine malobrojnu grupu, koja na globalnom turističkom tržištu ima status izrazito unosne 'niše' i koja je zadnjih godina u porastu. S druge strane, slučajni i neodlučni potrošači kulture čine oko 45%. Specifičnim oblikovanjem kulturnih aspekata ponude, turistički marketing usmjeren je prema objema grupama.
Impresivno i izuzetno prezentabilno kulturno naslijeđe predstavlja ključni element procesa obnove i stvaranja prepoznatljivog identiteta hrvatskog turizma. Bitna je pritom zadaća definirati odnos kulture i turizma, tj. što turizam od kulture dobiva, kako to može primijeniti i pritom ostvariti dobit. Istraživanja tiskanih promičbenih materijala pokazuju da na razini turističke destinacije nerijetko postoji fundamentalno nerazumijevanje uloge kulturnog naslijeđa u hrvatskom turizmu. Očita je potreba za intenzivnijom suradnjom privatnog i javnog sektora te poznavanjem i razumijevanjem sociodemografskih tj. nacionalnih i klasnih obilježja turista.

Keywords

kulturni turizam; komercijalizacija kulture; kulturni identitet; kulturno naslijeđe; izvornost

Hrčak ID:

182366

URI

https://hrcak.srce.hr/182366

Publication date:

30.6.1997.

Article data in other languages: english

Visits: 1.244 *