Review article
https://doi.org/10.20867/thm.3.1.4
K prepoznatljivom kulturnom identitetu hrvatskog turizma
Renata Fox
; Faculty of tourism and hospitality management, University of Rijeka, Opatija, Croatia
Abstract
Turizam, kao društvena praksa, neodvojiv je od kulture, no odnos turista prema kulturi nije jedinstven. Turisti primarno motivirani kulturom čine malobrojnu grupu, koja na globalnom turističkom tržištu ima status izrazito unosne 'niše' i koja je zadnjih godina u porastu. S druge strane, slučajni i neodlučni potrošači kulture čine oko 45%. Specifičnim oblikovanjem kulturnih aspekata ponude, turistički marketing usmjeren je prema objema grupama.
Impresivno i izuzetno prezentabilno kulturno naslijeđe predstavlja ključni element procesa obnove i stvaranja prepoznatljivog identiteta hrvatskog turizma. Bitna je pritom zadaća definirati odnos kulture i turizma, tj. što turizam od kulture dobiva, kako to može primijeniti i pritom ostvariti dobit. Istraživanja tiskanih promičbenih materijala pokazuju da na razini turističke destinacije nerijetko postoji fundamentalno nerazumijevanje uloge kulturnog naslijeđa u hrvatskom turizmu. Očita je potreba za intenzivnijom suradnjom privatnog i javnog sektora te poznavanjem i razumijevanjem sociodemografskih tj. nacionalnih i klasnih obilježja turista.
Keywords
kulturni turizam; komercijalizacija kulture; kulturni identitet; kulturno naslijeđe; izvornost
Hrčak ID:
182366
URI
Publication date:
30.6.1997.
Visits: 1.751 *