Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.20867/thm.3.1.9

Umirovljenici kao tržište budućnosti hrvatskog hotelijerstva

Franco Peruza ; HTC Hotel Touristik Consulting München, Deutschland


Full text: german pdf 3.410 Kb

page 87-99

downloads: 332

cite


Abstract

Dok se u hrvatskom hotelijerstvu „penzioneri“ još uvijek u najboljem slučaju smatraju kao posljedni potencijal za popunjenje mrtve sezone, u emitivnim (i receptivnim) zemljama zapadne Europe se u međuvremenu potpuno promjenila slika „seniora“. U Njemačkoj se očekuje porast udjela stanovništva preko 60 godina na jednu četvrinu ukupne populacije u narednih 12 godina.
Većina njih raspolaže s prihodima i financijskim rezervama za putovanja, o čemu svjedoči i znatno povećanje intenziteta putovanja seniora. Naročito na odmoru ovi „mladi starci“ aktivno koriste ponude modernog „društva slobodnog vremena“ (Freizeitgesellschaft).
Uz pomoć marketinga primjerenog potrebama i očekivanjima starijih turista u svim fazama (oblikovanje proizvoda, formiranje cijena, distribucija i komunikacija s tržištem) moguće je učinkovitije iskorištenje izuzetno velikog potencijala ove (usprkos svemu heterogene) grupe putnika. Pri tome u većini slučajeva nisu ni potrebne velike promjene: umjesto izolacije kroz
specijalne „seniorske programe“ seniori traže aktivno sudjelovanje u socijalnom životu i kontakt sa drugim generacijama.

Keywords

turizam; hrvatsko hotelijerstvo; njemačko emitivno tržište; stariji turisti; marketing za ciljne grupe

Hrčak ID:

182371

URI

https://hrcak.srce.hr/182371

Publication date:

30.6.1997.

Article data in other languages: german

Visits: 1.033 *