Preliminary communication
ANALIZA UTJECAJA DRUŠTVENE ODGOVORNOSTI NA ODRŽIVI RAZVOJ ODABRANOG PODUZEĆA
Jasna Sedlaček
; dm-drogerie markt d.o.o., Zagreb, Croatia
Ivica Katavić
orcid.org/0000-0001-5899-5301
; University College of Economics, Entrepreneurship and Management Nikola Subic Zrinski, Zagreb, Croatia
Abstract
Dionici poslovanja sve više vrše pritisak na poduzeća da podignu razinu društvene odgovornosti po pitanju ljudskih prava, tržišnog natjecanja, etike i zaštite okoliša. Poduzeće dm-drogerie markt d. o. o., iako poznato po svom društveno odgovornom poslovanju, nije pošteđeno tih pritisaka. Problem istraživanja je nepostojanje empirijskih dokaza povezanosti između društvene odgovornosti i održivog razvoja u predmetnom poduzeću. Cilj je ovog rada utvrditi utječe li društveno odgovorno poslovanje na održivi razvoj poduzeća i kako koristiti društvenu odgovornost za održivi razvoj poduzeća. U svrhu ostvarenja navedenog cilja koristile su se sekundarna (analiza sadržaja relevantne dokumentacije poduzeća te relevantna znanstvena i stručna literatura) i primarna istraživanja (analiza istraživanja koje je proveo portal MojPosao na uzorku od 330 zaposlenika N=330 i polustrukturirani intervjui sa šest menadžera N=6 u odabranom poduzeću). Rezultati rada upućuju na zaključak da društveno odgovorno poslovanje dm-drogerie markt d. o .o. utječe na održivi razvoj poduzeća. Korektnim odnosom prema unutarnjim (zaposlenici i menadžment) te vanjskim dionicima (kupci, dobavljači i lokalna zajednica, zaštita okoliša), dm-drogerie markt gradi održive međusobne odnose. Tako dm-drogerie markt pokreće promjene u svom okruženju, utječe na svijest zaposlenika, kupaca i partnera u njihovom odnosu prema okolišu i socijalnoj svijesti te osigurava održivi razvoj.
Keywords
društvena odgovornost poduzeća; dionici; održivi razvoj
Hrčak ID:
183460
URI
Publication date:
26.6.2017.
Visits: 5.458 *