Skip to the main content

Preliminary communication

INTERKULTURALNI ODGOJ I OBRAZOVANJE U FUNKCIJI PROMICANJA EUROPSKIH VRIJEDNOSTI

Vesna Bedeković ; College for Management in Tourism and Informatics in Virovitica, Virovitica, Croatia


Full text: english pdf 490 Kb

page 74-86

downloads: 709

cite


Abstract

Multikulturalno okruženje i trajna potreba za prilagodbom obrazovanja demokratskim standardima europskog kulturno-pluralnog društva u centar pozornosti dovodi pitanje implementacije interkulturalnog odgoja i obrazovanja u kontekstu promicanja europskih vrijednosti i podupiranja europske dimenzije obrazovanja kao dominantne smjernice obrazovnih politika europskih zemalja. U radu se analiziraju rezultati empirijskog istraživanja provedenoga među studentima prijediplomskog, diplomskog i poslijediplomskog doktorskog studija pedagogije na sveučilištima u Hrvatskoj, Srbiji, BiH, Slovačkoj i Češkoj. Rezultati su ukazali na značajan učinak sociokulturnih čimbenika na stupanj poznavanja cilja interkulturalnog odgoja i obrazovanja, koji se kreće u okvirima osnovnih načela interkulturalnog odgoja i obrazovanja, temeljenih na osvještavanju mogućnosti uzajamnog kulturnog obogaćivanja, naglašavanju snošljivosti i suživota različitih kultura, ravnopravnom prihvaćanju kulturno različitih pojedinaca i skupina, smanjenju stereotipa i predrasuda, izbjegavanju etnocentrizma i ksenofobičnosti, te suprotstavljanju diskriminaciji.

Keywords

interkulturalno obrazovanje; komunikacija; Europa

Hrčak ID:

183670

URI

https://hrcak.srce.hr/183670

Publication date:

28.6.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 1.949 *