Review article
https://doi.org/10.31299/hrri.53.1.10
Edukacija roditelja o poremećajima iz spektra autizma - pregled istraživanja
David Preece
orcid.org/0000-0002-3182-1640
; Centre for Education and Research, University of Northampton, United Kingdom
Vladimir Trajkovski
orcid.org/0000-0002-8369-9501
; University of SS Cyril and Mehodius, Skopje, Republic of Macedonia
Abstract
Obitelji koje žive s poremećajem iz spektra autizma suočavaju se s mnogim izazovima koji ne utječu samo na dijete s tim poremećajem i njegov razvoj, već i na funkcioniranje obitelji i kvalitetu njezina života. Edukacija roditelja o poremećaju iz spektra autizma identificirana je kao prioritetna intervencija u području ove problematike, kako na nacionalnoj, tako i na međunarodnoj razini. Dok je, s jedne strane, literature o osposobljavanju (treningu) roditelja u okviru specifičnih terapijskih pristupa opsežna, pretragom baza podataka pronašli smo svega 12 članaka koji izvještavaju o istraživanjima edukacije roditelja. Ukupno gledajući, ta istraživanja pokazuju pozitivne učinke edukacije roditelja: ona može doprinjeti redukciji stresa i anksioznosti, boljem nošenju s teškoćama, poboljšanju interakcija i komunikacije između roditelja i djeteta, boljem razumijevanju poremećaja iz spektra autizma, učinkovitosti, povjerenju i poboljšanju kvalitete života roditelja. Razmatraju se četiri ključne teme: utjecaj, provedba, sadržaj i lokalna/kulturna sporna pitanja edukacije roditelja, a također i slabosti i teškoće zamijećene u dosadašnjim istraživanjima, kao i potreba za daljnjim istraživanjima na području ovih intervencija.
Keywords
poremećaji iz spektra autizma; roditelji; edukacija roditelja
Hrčak ID:
183851
URI
Publication date:
6.7.2017.
Visits: 6.618 *