Original scientific paper
https://doi.org/10.5559/di.26.2.06
Koliko, zašto i kako adolescenti gledaju televiziju: implikacije za afektivnu dobrobit
Jadranka Pavić
; University of Applied Health Sciences, Zagreb
Majda Rijavec
; Faculty of Teacher Education, Zagreb
Lana Jurčec
; Faculty of Teacher Education, Zagreb
Abstract
Cilj istraživanja bio je odrediti doprinos količine gledanja
televizije, motiva za gledanje i kognitivne uključenosti u
sadržaj programa objašnjenju afektivne dobrobiti mlađih
adolescenata. U istraživanju je sudjelovalo 537 učenika
sedmih i osmih razreda iz deset osnovnih škola u Zagrebu.
Uz procjenu količine gledanja, primijenjena je skala
motiva za gledanje televizije, mjere kognitivne
uključenosti u gledanje te skala PANAS-C za mjerenje
pozitivnih i negativnih emocija kod djece. Rezultati
hijerarhijskih regresijskih analiza pokazali su da se
motivima za gledanje televizije može objasniti relativno
visok postotak varijance negativnih emocija i manji
postotak varijance pozitivnih emocija. Kognitivna
uključenost u sadržaj programa objašnjavala je vrlo
malen postotak varijance, dok se količina gledanja
televizije nije pokazala značajnim prediktorom ni pozitivnih
ni negativnih emocija. Općenito se može zaključiti
da su rezultati pokazali da koliko adolescenti gledaju
televiziju nije povezano s njihovom afektivnom dobrobiti,
kako gledaju u maloj je mjeri povezano s afektivnom
dobrobiti, i to sa pozitivnim emocijama, dok zašto
gledaju televiziju ima najveće implikacije, i to posebno
za negativne emocije.
Keywords
adolescenti; gledanje televizije; motivi; kognitivna uključenost; afektivna dobrobit
Hrčak ID:
183949
URI
Publication date:
30.6.2017.
Visits: 2.718 *