Skip to the main content

Professional paper

Glazbeni odgoj i obrazovanje pripadnika romske nacionalne manjine u Republici Hrvatskoj kao poticaj usvajanju hrvatskoga standardnoga jezika

Sanja Nuhanović orcid id orcid.org/0000-0001-9536-6838 ; Faculty of Education, J. J. Strossmayer University of Osijek
Emina Berbić Kolar ; Faculty of Education, J. J. Strossmayer University of Osijek


Full text: english pdf 452 Kb

page 123-137

downloads: 446

cite


Abstract

U radu se razmatra položaj i mogućnosti glazbenog obrazovanja Roma u sustavu i izvan sustava formalnoga obrazovanja u kontekstu srednje Europe specifično na primjeru istočne Hrvatske. Romi su kroz noviju povijest bili u vrlo nepovoljnom položaju sa svih gledišta. Slabo poznavanje hrvatskoga standardnoga jezika uvjetuje slabiju uspješnost u odgojnoobrazovnom procesu. Bolje poznavanje hrvatskoga jezika omogućilo bi učenicima, pripadnicima romske manjine, bolju integraciju u odgojno-obrazovni sustav i društvo u cjelini. Glazba, kao univerzalni jezik, i glazbeno obrazovanje mogli bi poslužiti kao sredstvo brže i lakše integracije. Pregledom dosadašnjih iskustava u istočnoj Hrvatskoj i razmatranjem trenutnoga stanja nameće se nekoliko rješenja ovoga problema koja su prikazana u ovom radu.

Keywords

Romi; integracija; glazbeno obrazovanje

Hrčak ID:

184278

URI

https://hrcak.srce.hr/184278

Publication date:

12.7.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 1.433 *