Original scientific paper
https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2433
Uloga učitelja u kreativnom poučavanju pismenosti
Katarina Aladrović Slovaček
; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Željka Sinković
; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Nikolina Višnjić
; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Abstract
Učitelj je središnja osoba odgojno-obrazovnoga procesa. U nastavi Hrvatskoga jezika učitelj je i pisani i govorni model svojim učenicima. Upravo je zato jako važno poticati učitelje da u nastavi jezika i jezičnoga izražavanja potiču i razvijaju kreativno mišljenje svojih učenika, osobito potičući traženje različitih rješenja problema na nove i zanimljive načine. Kreativno poučavanje pismenosti uključuje upotrebu različitih metoda i tehnika koje će učenike naučiti da na kreativan način rješavaju postavljene probleme (Hunt i Quaranta, 2014). Istraživanje (Aladrović Slovaček, 2012) pokazuje da su integracija i korelacija u nastavi Hrvatskoga jezika nedovoljno iskorištene te da je deklarativno znanje učenika veće od proceduralnoga. Stoga je cilj ovoga rada ispitati stavove učitelja o poticanju razvoja kreativnoga mišljenja u poučavanju pismenosti u mlađim razredima osnovne škole. U istraživanju je sudjelovalo četrdeset (N = 40) učitelja iz desetak osnovnih škola, različite dobi, različitih godina radnoga staža i različitog zadovoljstva radom u školi. Postavljene su hipoteze potvrđene jer učitelji samo ponekad rabe tehnike i metode koje potiču razvoj kreativnoga mišljenja u poučavanju pismenosti, ali sami sebe doživljavaju kreativnima. Pokazalo se također da su mlađi učitelji kreativniji, a zadovoljniji učitelji češće rabe metode i tehnike kreativnoga mišljenja.
Keywords
kreativno mišljenje; nastava Hrvatskoga jezika; pismenost; učitelj; stavovi učitelja
Hrčak ID:
184043
URI
Publication date:
27.4.2017.
Visits: 16.120 *