Technical gazette, Vol. 24 No. 4, 2017.
Preliminary communication
https://doi.org/10.17559/TV-20160922083031
Ocjena edukacijskih pristupa Building Information Modelling-a (BIM) na diplomskim studijima građevinskih fakulteta u RH
Sonja Kolarić
orcid.org/0000-0003-1167-7300
; University of Zagreb, Faculty of Civil Engineering, Fra Andrije Kačića-Miošića 26, 10 000 Zagreb, Croatia
Mladen Vukomanović
orcid.org/0000-0002-3037-1908
; University of Zagreb, Faculty of Civil Engineering, Fra Andrije Kačića-Miošića 26, 10 000 Zagreb, Croatia
Dina Stober
orcid.org/0000-0003-4312-3775
; J. J. Strossmayer University of Osijek, Faculty of Civil Engineering, Ul. kralja Petra Svačića 1, 31 000 Osijek, Croatia
Zlata Dolaček-Alduk
orcid.org/0000-0003-4581-6559
; J. J. Strossmayer University of Osijek, Faculty of Civil Engineering, Ul. kralja Petra Svačića 1, 31 000 Osijek, Croatia
Abstract
Building InformationModeling (BIM) predstavlja trend u današnjoj arhitekturi, graditeljstvu i ostalim inženjerskim strukama. Pravilna edukacija i standardizacija predstavljaju ključne faktore prilagodbe na BIM. Primjenom BIM-a u edukaciji, studentima se omogućuje razvoj kritičkog načina razmišljanja i mogućnost zapažanja i razumijevanja kompleksnosti građevinske industrije. Kako ne postoje precizne informacije o BIM edukaciji na hrvatskim sveučilištima, cilj ovog rada je implementacija iste na Sveučilištu J. J. Strossmayer u Osijeku te Sveučilištu u Zagrebu. Zaključili smo da trenutna edukacija studentima omogućava razumijevanje BIM koncepta i načina na koji BIM mijenja proces rada u građevinskim projektima. Radom je također uočeno da u edukaciji nedostaju znanja o koordinaciji, interoperabilnosti i kontroli sudara. Stoga, budući rad uključuje širenje edukacije na ostale kolaborativne alate kako bi se obuhvatila spomenuta područja znanja koja trenutno nedostaju u edukaciji.
Keywords
Building Information Modelling; diplomski studij; edukacija inženjera; organizacija građenja; 5D modeliranje
Hrčak ID:
185456
URI
Publication date:
31.7.2017.
Visits: 3.604 *