Skip to the main content

Review article

Gradnja željezničkih pruga u požeškoj županiji krajem 19. stoljeća

Miloslav Sohr orcid id orcid.org/0000-0002-8702-9652 ; Zelná 104/13. Brno 619 00


Full text: croatian pdf 75 Kb

page 117-126

downloads: 1.167

cite


Abstract

Posljednja dva desetljeća 19. stoljeća razdoblje su pojačane izgradnje željezničke infrastrukture u Slavoniji. Godine 1885. puštena je u promet pruga Barč – Pakrac, koja je imala glavnu ulogu glede prijevoza drvne mase sa zapadnoga dijela Slavonskoga gorja. Početkom 90. godina (1893. – 1894.) sagrađena je željeznica Osijek – Našice – Nova Kapela – Batrina, s odvojkom Pleternica – Požega, koja je prolazila dijagonalno središtem Slavonije i trebala je biti od strateškog značaja za razvoj gospodarstva ove regije. Godine 1897. puštena je u promet pruga koja je u Pakrac stigla sa suprotne strane, iz pravca Banove Jaruge i Dugog Sela. Problematika je izgradnje navedenih pruga obrađena uglavnom na osnovi dokumenata pohranjenih u Hrvatskomu državnom arhivu (fond Odjela za unutarnje poslove Zemaljske vlade) i vijesti objavljenih u onovremenome tisku (Glasnik županije Požeške)

Keywords

željeznica; Hrvatska u nagodbenom sistemu; povijest željeznice

Hrčak ID:

185712

URI

https://hrcak.srce.hr/185712

Publication date:

13.8.2017.

Visits: 1.778 *