Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2391

Načelo jednake vrijednosti u priznavanju neformalnog i informalnog učenja: Koncept koji različito percipiraju ključni dionici u sustavu visokog obrazovanja

Mislav Balković ; University College Algebra
Dražan Kozak ; Mechanical Engineering Faculty, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek
Vladimir Šimović ; University North, Varaždin


Full text: croatian pdf 266 Kb

page 729-762

downloads: 338

cite

Full text: english pdf 266 Kb

page 729-762

downloads: 352

cite


Abstract

Preporuka Vijeća Europske unije iz prosinca 2012. uvela je koncept jednake vrijednosti standarda koji se koriste za stjecanje kvalifikacije putem vrednovanja neformalnog i informalnog učenja i standarda koji se koriste u formalnom obrazovanju, s preporukom da se takvi sustavi vrednovanja implementiraju u svim zemljama članicama EU do 2018. To je potaknulo razvoj politika u više zemalja članica EU, uključujući i Hrvatsku, s ciljem donošenja prijedloga novih zakona, preporuka za osiguravanje kvalitete i pružanja potpore takvim odredbama. Ovaj članak predstavlja rezultate triju kvantitativnih istraživanja u visokom obrazovanju koja su uključivala ukupno 2027 sudionika iz različitih interesnih skupina relevantnih u području priznavanja prethodnog učenja. Rezultati otkrivaju općenito podupiranje koncepta, s nedostatkom razumijevanja njegovih cjelovitih implikacija, kao i značajne različitosti u pristupima i stavovima visokoobrazovnih institucija i drugih dionika, posebno korisnika vrednovanja, prema standardima i metodama provjere znanja i upotrebi ishoda učenja. Sve to implicira da će se promjene vezane uz koncepte provjere znanja i veću upotrebu sumativnih metoda utemeljenih na standardima vezanim uz nacionalni kvalifikacijski okvir potencijalno sporije i teže implementirati u Hrvatskoj nego što to kreatori politika na razini EU očekuju.

Keywords

provjera znanja; okvir; vrednovanje; kvalifikacija

Hrčak ID:

187834

URI

https://hrcak.srce.hr/187834

Publication date:

29.9.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 1.874 *