Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.15516/cje.v19i3.2178

Predviđanje akademskog uspjeha na temelju ciljnih orijentacija i pristupa učenju

Nikolina Miškulin ; Elementary school Stjepana Cvrkovića
Gabrijela Vrdoljak ; Faculty of Humanities and Social Sciences, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek


Full text: english pdf 236 Kb

page 919-946

downloads: 364

cite

Full text: croatian pdf 236 Kb

page 919-946

downloads: 307

cite


Abstract

Cilj je ovog rada bio ispitati odnos ciljnih orijentacija u učenju, pristupa učenju i akademskog uspjeha kod studenata te provjeriti mogućnost predviđanja akademskog uspjeha na temelju ciljnih orijentacija u učenju i pristupa učenju. U istraživanju je sudjelovalo N=346 studenata i studentica drugih i trećih godina preddiplomskih i prvih godina diplomskih studija različitih fakulteta i odsjeka osječkog sveučilišta. Rezultati pokazuju da postoji pozitivna povezanost akademskog uspjeha s ciljnom orijentacijom na znanje i izvedbu te s dubinskim i strateškim pristupima učenju, a negativna povezanost akademskog uspjeha s ciljnom orijentacijom na izbjegavanje truda i površinskim pristupom učenju. Osim toga, rezultati pokazuju da postoji pozitivna povezanost ciljne orijentacije na znanje s dubinskim i strateškim pristupima učenju kao i pozitivna povezanost ciljne orijentacije na izbjegavanje truda s površinskim i negativna s dubinskim pristupima učenju. Nadalje, kao pozitivni prediktori akademskog uspjeha pokazale su se ciljne orijentacije na znanje i izvedbu te dubinski pristup učenju. Vrsta studija pokazala se značajnim moderatorom veze između dubinskog procesiranja i akademskog uspjeha. Dubinsko procesiranje značajan je prediktor uspjeha kod studenata prirodoslovnih i tehničkih studija, a nije značajan prediktor kod studenata društveno-humanističkih studija.

Keywords

izvedba; motivacija; učenje

Hrčak ID:

187832

URI

https://hrcak.srce.hr/187832

Publication date:

29.9.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 1.640 *