Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.21066/carcl.libri.2017-06(01).0003

Vizije Britanije: rat, zamišljaji i nadzemaljski prostori

Maggie Atkinson ; Memorial University of Newfoundland – Grenfell Campus, Corner Brook, Canada


Full text: english pdf 370 Kb

page 39-62

downloads: 575

cite


Abstract

Vilinska slika britanske umjetnice “Where the Little Things of the Woodland Live Unseen” [Gdje malena šumska stvorenja žive neviđeno] iz 1914. godine nastala je pod utjecajem slikaričine fascinacije duhovnošću, folklorom i krajolikom. Ovaj rad istražuje veze između sociokulturnih i psiholoških preokupacija britanskoga društva za vrijeme Velikoga rata (1914. – 1918.) te entuzijastičnoga prijema navedene vilinske slike. Slika se analizira u kontekstu pojačane popularnosti Barriejeva junaka Petra Pana i vojne propagande (posebno novačenja) koja je preplavila britansku javnost tijekom Prvoga svjetskoga rata. Shvaćena kao prostor u kojem gledatelji mogu uprizoriti autointerpretativne, propitkivanju podložne poveznice između sebe i okoline, stvarnosti i mašte, vilinska slika Estelle Canziani shvaća se i kao ključ za razumijevanje kulture koja je stvorila suvremenoga svemoćnoga junaka, utemeljenoga u mitologiji, da bi utjelovio englesko poimanje junačkoga vojnika. Osim toga, androgina pojava frulaša na analiziranoj slici remeti društveno konstituirane rodne razlike u engleskom društvu, koje je, početkom Prvoga svjetskoga rata, dovelo u pitanje rodno određene granice.

Keywords

Estella Canziani; vilinsko slikarstvo; Prvi svjetski rat; Petar Pan; regrutacijski plakati

Hrčak ID:

188302

URI

https://hrcak.srce.hr/188302

Publication date:

25.9.2017.

Article data in other languages: english german

Visits: 1.400 *