Skip to the main content

Review article

Razredno-nastavno ozračje – afirmacija interkulturalizma

Marija Buterin ; University of Zadar, Department of pedagogy


Full text: croatian PDF 159 Kb

downloads: 1.087

cite


Abstract

Pod utjecajem intenziviranja migracijskih tokova, kao i upotrebe komunikacijskih tehnologija, kontakti između pripadnika različitih kultura više nisu iznimka, već pravilo svakodnevnog života. Unatoč trendu globalnog povezivanja brojni su primjeri iskazivanja ksenofobije, socijalne distance, rasizma i drugih oblika društveno neprihvatljiva ponašanja i među školskom populacijom. Škola više nego ikoja druga socijalna institucija ima društveno-moralnu obvezu djelovati preventivno u smjeru osposobljavanja učenika za suočavanje s različitostima. Stoga, nastavnici imaju zadaću implementirati interkulturalna načela u školsko i razredno-nastavno ozračje.Predmet ovog rada jest promišljanje odnosa razredno-nastavnog ozračja i interkulturalizma. Polazeći od shvaćanja interkulturalnog odgoja i obrazovanja prvenstveno kao programa usmjerenih na zajednicu s ciljem unapređenja međuljudskih odnosa, ističe se zahtjev za nastavnikovom refleksijom interkulturalnog aspekta odgojno-obrazovnog ozračja. U funkciji navedenog, razlažu se smjernice u okviru različitih dimenzija razredno-nastavnog ozračja kojemogu poslužiti kao polazište za vrednovanje i unapređivanje interkulturalnog dijaloga.

Keywords

dimenzije razredno-nastavnog ozračja; interkulturalizam; odgojno-obrazovno ozračje; refleksija; smjernice

Hrčak ID:

190070

URI

https://hrcak.srce.hr/190070

Publication date:

14.10.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 2.297 *