Professional paper
Lanac vrijednosti u medijskoj industriji:prilagođavanje lanca vrijednosti u postindustrijskom razdoblju
Joško Lozić
orcid.org/0000-0003-2742-0171
; Tehničko veleučilište u Zagrebu
Abstract
Cilj je ovoga rada ukazati na razvoj i transformaciju koncepta lanca vrijednosti te njegovu
primjenu na suvremenu medijsku industriju. Temeljna je ideja koncepta lanca vrijednosti
promatranje i analiza sveukupne poslovne aktivnosti organizacije kao skupa odvojenih, ali
istovremeno i usko povezanih aktivnosti koje svojim sinergijskim djelovanjem stvaraju vrijednost
za kupca. Kraj moderne i postindustrijsko razdoblje donijelo je nove izazove pred
menadžment organizacija, a to je pratila transformacija i prilagođavanje analize koncepta
lanca vrijednosti. Medijska se industrija razvijala usporedo s razvojem postindustrijskog
društva koje je obilježeno globalnom preraspodjelom gospodarske aktivnost. Koncept lanca
vrijednosti, nastao krajem moderne, analizira proizvodnju i distribuciju fizičkih proizvoda.
Postindustrijska proizvodnji zamagljuje precizno definirane granice između proizvodnje
roba i usluga. Digitalizacijom proizvodnje i distribucijom proizvoda na više različitih
platformi, sadržaj koji proizvodi medijska industrija istovremeno je i fizički proizvod, ali i
usluga. Značaj i vrijednost porterovog lanca vrijednosti upravo je u njegovoj upotrebljivosti
i nakon proteka vremena od više desetljeća.
Keywords
lanac vrijednosti; medijska industrija; menadžment; postindustrijsko društvo; postmoderna
Hrčak ID:
190853
URI
Publication date:
11.12.2017.
Visits: 3.022 *