Skip to the main content

Professional paper

Lanac vrijednosti u medijskoj industriji:prilagođavanje lanca vrijednosti u postindustrijskom razdoblju

Joško Lozić orcid id orcid.org/0000-0003-2742-0171 ; Tehničko veleučilište u Zagrebu


Full text: croatian pdf 540 Kb

page 71-96

downloads: 2.189

cite


Abstract

Cilj je ovoga rada ukazati na razvoj i transformaciju koncepta lanca vrijednosti te njegovu
primjenu na suvremenu medijsku industriju. Temeljna je ideja koncepta lanca vrijednosti
promatranje i analiza sveukupne poslovne aktivnosti organizacije kao skupa odvojenih, ali
istovremeno i usko povezanih aktivnosti koje svojim sinergijskim djelovanjem stvaraju vrijednost
za kupca. Kraj moderne i postindustrijsko razdoblje donijelo je nove izazove pred
menadžment organizacija, a to je pratila transformacija i prilagođavanje analize koncepta
lanca vrijednosti. Medijska se industrija razvijala usporedo s razvojem postindustrijskog
društva koje je obilježeno globalnom preraspodjelom gospodarske aktivnost. Koncept lanca
vrijednosti, nastao krajem moderne, analizira proizvodnju i distribuciju fizičkih proizvoda.
Postindustrijska proizvodnji zamagljuje precizno definirane granice između proizvodnje
roba i usluga. Digitalizacijom proizvodnje i distribucijom proizvoda na više različitih
platformi, sadržaj koji proizvodi medijska industrija istovremeno je i fizički proizvod, ali i
usluga. Značaj i vrijednost porterovog lanca vrijednosti upravo je u njegovoj upotrebljivosti
i nakon proteka vremena od više desetljeća.

Keywords

lanac vrijednosti; medijska industrija; menadžment; postindustrijsko društvo; postmoderna

Hrčak ID:

190853

URI

https://hrcak.srce.hr/190853

Publication date:

11.12.2017.

Visits: 3.022 *