Skip to the main content

Review article

STRATEŠKI SAVEZI U TRGOVINI NA MALO U EUROPSKOJ UNIJI I ZEMLJAMA SREDIŠNJE I ISTOČNE EUROPE

Nikola Butigan orcid id orcid.org/0000-0003-0054-5329 ; PEMO d.o.o.


Full text: croatian pdf 496 Kb

page 715-746

downloads: 1.192

cite


Abstract

Trgovina na malo u suvremenim je gospodarstvima ključan posrednik u uslugama između dobavljača i potrošača. U zemljama središnje i istočne Europe snažan razvoj maloprodajnog tržišta započinje nastupanjem procesa tranzicije iz centralno-planskog u tržišno gospodarstvo. U ovom procesu bitnu ulogu imali su strateški savezi kao obrazac koji poslovnim subjektima u trgovini na malo omogućuje širenje na nova tržišta, povećanje konkurentnosti, optimiziranje poslovanja i tržišni opstanak. Cilj je rada istražiti razvoj trgovine na malo i ulogu strateških saveza u navedenom procesu u Europskoj uniji i odabranim zemljama središnje i istočne Europe. Istraživanje upućuje na rast konsolidacije i koncentracije kao temeljna obilježja trgovine na malo u analiziranim zemljama tijekom proteklih dvaju desetljeća.

Keywords

trgovina na malo; strateški savezi; Europska unija

Hrčak ID:

191303

URI

https://hrcak.srce.hr/191303

Publication date:

21.12.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 2.002 *