Review article
STRATEŠKI SAVEZI U TRGOVINI NA MALO U EUROPSKOJ UNIJI I ZEMLJAMA SREDIŠNJE I ISTOČNE EUROPE
Nikola Butigan
orcid.org/0000-0003-0054-5329
; PEMO d.o.o.
Abstract
Trgovina na malo u suvremenim je gospodarstvima ključan posrednik u uslugama između dobavljača i potrošača. U zemljama središnje i istočne Europe snažan razvoj maloprodajnog tržišta započinje nastupanjem procesa tranzicije iz centralno-planskog u tržišno gospodarstvo. U ovom procesu bitnu ulogu imali su strateški savezi kao obrazac koji poslovnim subjektima u trgovini na malo omogućuje širenje na nova tržišta, povećanje konkurentnosti, optimiziranje poslovanja i tržišni opstanak. Cilj je rada istražiti razvoj trgovine na malo i ulogu strateških saveza u navedenom procesu u Europskoj uniji i odabranim zemljama središnje i istočne Europe. Istraživanje upućuje na rast konsolidacije i koncentracije kao temeljna obilježja trgovine na malo u analiziranim zemljama tijekom proteklih dvaju desetljeća.
Keywords
trgovina na malo; strateški savezi; Europska unija
Hrčak ID:
191303
URI
Publication date:
21.12.2017.
Visits: 2.603 *