Skip to the main content

Preliminary communication

Odnos prema ženskom poduzetništvu pripadnika albanske nacionalne manjine u Hrvatskoj i Makedoniji

Arbina Abdija orcid id orcid.org/0000-0002-1395-9945
Zrinka Gregov orcid id orcid.org/0000-0001-9450-3079 ; University of Applied Sciences VERN’, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 647 Kb

page 45-66

downloads: 1.378

cite


Abstract

Tema ovoga rada odnos je pripadnika albanske nacionalne manjine u Hrvatskoj i Makedoniji prema ženskom poduzetništvu. Istražen je trenutni stav pripadnika albanske nacionalne manjine o ženi poduzetnici, odnosno vlasnici ili menadžerici.Razlog istraživanja nalazi se u činjenici da se žene Albanke – poduzetnice i danas bore za svoju poziciju u svijetu poduzetništva, i to ne samo s pripadnicima drugoga spola, nego i s ukorijenjenim patrijarhalnim uvjerenjima okoline.
U svrhu dokazivanja teze po kojoj žena Albanka može biti uspješna poduzetnica, odnosno imati uspješnu poslovnu karijeru te istovremeno biti dobra majka i kućanica, navedeni su primjeri iz prakse žena poduzetnica u Makedoniji i Hrvatskoj. Također, provedena je anketa kojom je ispitano mišljenje pripadnika albanske nacionalne manjine u Hrvatskoj i Makedoniji o ženskom poduzetništvu nakon čega su odgovori uspoređeni kako bi se vidjela razlika u stavovima tih dviju država.
Na temelju istraživanja može se zaključiti da pripadnici albanske nacionalne manjine u objema državama podržavaju i imaju pozitivan stav o ženskom poduzetništvu i emancipaciji žena. Patrijarhalnost ove nacionalne manjine izraženija je u Hrvatskoj, dok u Makedoniji vlada veća socijalna modernizacija unutar albanskog društva gdje žene ostvaruju sve veća prava i slobodu u području gospodarstva.

Keywords

žensko poduzetništvo; albanska nacionalna manjina; manjinsko poduzetništvo; albansko manjinsko poduzetništvo; Hrvatska i Makedonija

Hrčak ID:

191700

URI

https://hrcak.srce.hr/191700

Publication date:

29.12.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 2.501 *