Skip to the main content

Preliminary communication

Primjena suvremenih komunikacijskih tehnologija u promociji turističkih zajednica Republike Hrvatske

Marina Gregorić orcid id orcid.org/0000-0003-0741-2908 ; University College of Economics, Entrepreneurship and Management Nikola Subic Zrinski, Zagreb, Croatia
Ana Vrkljan Muraj
Jasenka Haleuš ; University College of Economics, Entrepreneurship and Management Nikola Subic Zrinski, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 306 Kb

page 119-134

downloads: 890

cite


Abstract

U Republici Hrvatskoj djeluje dvadeset i jedna turistička zajednica županija čije su zadaće promicanje i unapređenje turizma RH i gospodarskih interesa pravnih i fizičkih osoba koje pružaju ugostiteljske i druge turističke usluge ili obavljaju drugu djelatnost neposredno povezanu s turizmom tako da upravljaju destinacijom na razini za koju su osnovane. Suvremene komunikacijske tehnologije poput Facebooka, Twittera, Instagrama, WhatsAppa, Vibera, Messengera i drugih postaju sve značajnije u promociji turističkih sadržaja kako na domaćem tako i na stranom tržištu. Predmet istraživanja ovoga rada jest istražiti u kolikoj mjeri i na koje načine turističke zajednice gradova, općina, područja i županija koriste suvremene komunikacijske tehnologije u svrhu promocije turističke destinacije. Ciljevi istraživanja su utvrditi zastupljenost i razinu primjene komunikacijskih tehnologija u različitim turističkim regijama u RH, a za čiju su promociju zadužene nadležne turističke zajednice. Metode primijenjene u ovom radu su istraživanje za stolom temeljem domaće i strane literature, stručnih i znanstvenih radova kao i povijesna metoda, metoda analize i sinteze te kvantitativna metoda. Kvantitativna metoda provedena je putem distribucije anketnog upitnika cjelokupnoj populaciji turističkih zajednica s ciljem prikupljanja primarnih podataka o načinu, obimu, kvaliteti i uspješnosti korištenja suvremenih komunikacijskih tehnologija u promociji turizma destinacije RH. Suvremeni turisti pretežito komuniciraju putem modernih tehnologija, a dužnost turističkih zajednica je prilagođavanje suvremenoj potražnji i standardima u svjetskom turizmu kako bi osigurale regionalnu, europsku i svjetsku konkurentnost destinacije. Rezultati istraživanja upućuju na potrebu unapređenja komunikacijskih tehnologija u okviru sustava turističkih zajednica. Doprinos ovoga rada ogleda se u razumijevanju suvremenih oblika komunikacije te utvrđivanju njihove prisutnosti u turističkim zajednicama RH.

Keywords

promocija; suvremene komunikacijske tehnologije; turističke zajednice; turizam

Hrčak ID:

191717

URI

https://hrcak.srce.hr/191717

Publication date:

29.12.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 2.603 *