Polytechnic and design, Vol. 4 No. 1, 2016.
Professional paper
https://doi.org/10.19279/TVZ.PD.2016-4-1-03
AUTODESK MAYA – MODELIRANJE KORIŠTENJEM POLIGONA
Andrija Bernik
; University North, University Center Varaždin, Croatia
Zvonimir Sabati
; Faculty of organization and informatics, Varaždin, Croatia
Luka Raljević
; University North, University Center Varaždin, Croatia
Abstract
U završnom radu se istražuju mogućnosti modeliranja pomoću poligona. U početku se objašnjavaju razlozi odabira teme i upoznaje sa samim 3D modeliranjem i njegovim utjecajem u djelatnostima kao što su arhitektura, medicina, dizajn zabavnih sadržaja i druge. Potom se govori o programu Autodesk Maya koji je uzet kao programski alat za izradu praktičnog dijela završnog rada. U tom se poglavlju objašnjavaju alati i tehnike korištene u 3D modeliranju te se iste uspoređuju, pritom navodeći njihove prednosti i nedostatke. Također se prikazuju i objašnjavaju različiti načini teksturiranja i osvjetljenja scene. U nastavku se Maya uspoređuje sa nekolicinom drugih popularnih programa za 3D modeliranje. Predstavljene su sličnosti i razlike u radu s poligonima kod jednih i kod drugih. U praktičnom dijelu izrađen je model konceptnog automobila s priloženim setom slika završne kompozicije. Govori se oprocesu osmišljanja dizajna, izradi skice, osnovnog oblika, dodavanju rezolucije modelu, teksturiranju, postavljanju rasvjete te izradi završne kompozicije
Keywords
3D modeliranje; Autodesk Maya; Poligon; Renderiranje; Teksturiranje
Hrčak ID:
192135
URI
Publication date:
15.3.2016.
Visits: 2.075 *