Skip to the main content

Professional paper

OSVRT NA OSOBNA ISKUSTVA SUPERVIZANTA TIJEKOM EDUKACIJE IZ PSIHOANALIZE

Ljiljana Milivojević orcid id orcid.org/0000-0003-4455-7401 ; neuropsychiatrist, training psychoanalyst and group analyst, member of IPA, private practice


Full text: croatian pdf 137 Kb

page 257-264

downloads: 224

cite

Full text: english pdf 137 Kb

page 257-256

downloads: 269

cite


Abstract

Supervizija je centralni dio treninga u psihoanalizi koji se odvija u tripartitnom modelu i dio je profesionalnog razvoja kandidata.
Cilj supervizije je da supervizor uči kandidata nužnim znanjima i vještinama, kako bi potaknuo učenje i osobni rast, kojim će izvoditi svoj analitički rad što je bolje moguće. Tijekom odvijanja supervizije fokus treba biti na osiguravanju razumijevanja bolesnika, kojega
kandidat prikazuje, te učenja tehnike. U supervizijskom procesu, supervizor i kandidat su jednako aktivni, svatko na svoj način,
također u ovom procesu oni utječu jedan na drugoga. Neizbježne teškoće u superviziji su produkt nesvjesnog međusobnog sudjelovanja u procesu u sklopu supervizorskog učenja.
S druge strane, kroz sam proces supervizije mogu se otkriti slabosti supervizora, njegova subjektivna doživljavanja supervizijskog procesa u kojima se mogu pojaviti njegov odnos prema kandidatu, ali i njegovu pacijentu.
U ovom radu prikazujem kompleksan proces supervizije kroz osobna doživljavanja supervizorskog procesa tijekom edukacije iz psihoanalize.
Nije mi bilo jednostavno napisati ovaj prikaz, bila sam sklona odustati, ali uz podršku i poticaj sam ipak završila rad. Shvatila sam koliko je teško iznijeti tako osobna doživljavanja o svom supervizoru, ali i o sebi u procesu učenja. Otpor koji se provlačio kroz cijeli proces pisanja ometao je moju radost pisanja i uložila sam veliki trud da završim ovaj tekst, kratak, a tako naporan.

Keywords

supervizija; supervizor; student

Hrčak ID:

192445

URI

https://hrcak.srce.hr/192445

Publication date:

15.1.2018.

Article data in other languages: english

Visits: 1.211 *