Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.22598/pi-be/2017.11.2.41

KONKURENTNOST I INOVACIJSKI IZAZOVI U HRVATSKOJ

Lena Duspara ; College of Slavonski Brod, Slavonski Brod, Croatia
Sanja Knežević ; College of Slavonski Brod, Slavonski Brod, Croatia
Mladen Turuk ; Faculty of Economics and Business, University of Zagreb, Croatia


Full text: english pdf 404 Kb

page 41-57

downloads: 1.308

cite


Abstract

Konkurentnost je koncept kojeg svi žele postići, ali ga je vrlo teško definirati, a još i teže provesti. Važna značajka konkurentnosti je njezina dinamična priroda, jer izvori konkurentnosti nisu trajni. Konkurentnost ima sve veći značaj za svaku zemlju, koja želi razvijati svoju industriju i gospodarstvo. Za razumijevanje trenutne ekonomske situacije
potrebno je poznavati povijesnu pozadinu jer utječe na postojeću situaciju i konkurentnost gospodarstva. Konkurentnost je najčešće definiran ekonomski koncept u posljednjih 30 godina. Interes svake zemlje je da bude konkurentna i da je industrija izvozno orijentirana. Da bi se postigla konkurentnost na zahtjevnom tržištu EU i na globalnom tržištu, zadatak je oboje - i poduzeća i gospodarstva Republike Hrvatske. Svrha rada je povezati međunarodnu konkurentnost s nedostatkom inovativnih aktivnosti u Hrvatskoj. Inovacijski kapaciteti i sofisticiranost proizvodne tehnologije jedan su od glavnih problema
poslovne konkurentnosti u Hrvatskoj. Radom se istražuju indikatori konkurentnosti i parametri indeksa konkurentnosti i inovacija koji određuju položaj Republike Hrvatske na regionalnoj i globalnoj razini. Cilj je pokazati utjecaj nacionalne konkurentnosti i standarda inovacija na poduzetništvo u Hrvatskoj.

Keywords

konkurentnost; inovacije; problemi; Hrvatska

Hrčak ID:

192699

URI

https://hrcak.srce.hr/192699

Publication date:

20.12.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 2.825 *