Skip to the main content

Professional paper

https://doi.org/10.21464/mo45.124.109129

Kritičko mišljenje u obrazovanju: dosadašnji doprinosi i otvoreni smjerovi

Iva Buchberger ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Rijeka, Croatia
Valentina Bolčević ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Rijeka, Croatia
Vesna Kovač orcid id orcid.org/0000-0002-0575-0543 ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Rijeka, Croatia


Full text: croatian pdf 342 Kb

page 109-129

downloads: 2.040

cite


Abstract

U ovome radu razmatraju se i prikazuju dosadašnje spoznaje o kritičkom mišljenju u području obrazovanja. Svrha rada je prikaz i analiza dosadašnjih znanstvenih doprinosa istraživanja kritičkog mišljenja u obrazovanju kako bi se izradila teorijska podloga i identificirali inovativni pravci budućih istraživanja tog područja. Rad donosi pregled i komentar na određenje koncepta kritičkog mišljenja te prikaz značajnih istraživanja područja kritičkog mišljenja u obrazovanju unutar stranog i hrvatskog istraživačkog konteksta. Nalazi dosadašnjih istraživanja upućuju na važnost razvoja i implementacije poučavanja za kritičko mišljenje s obzirom da ono pospješuje kvalitetu procesa učenja i poučavanja u nastavi. Istraživanja pokazuju da nastavnik ima ključnu ulogu u poticanju razvoja kritičkog mišljenja učenika prije svega kroz primjenu metoda aktivnog učenja i poučavanja. U zaključnom dijelu rada, na temelju određenja koncepta kritičkog mišljenja i prikaza dosadašnjih istraživanja, razvija se konstrukt poučavanja za kritičko mišljenje kroz njegovu kategorizaciju i operacionalizaciju koje ujedno predstavljaju moguće pravce budućih istraživanja.

Keywords

kritičko mišljenje; nastavnici; obrazovanje; poučavanje za kritičko mišljenje; učenici

Hrčak ID:

192820

URI

https://hrcak.srce.hr/192820

Publication date:

23.10.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 5.005 *