Media studies, Vol. 8 No. 16, 2017.
Preliminary communication
https://doi.org/10.20901/ms.8.16.6
Uloga Facebooka u sentimentalnim odnosima mladih
Elena Družeta
orcid.org/0000-0003-0910-0289
; graduated in Communication studies at the University of Zagreb, Centre for Croatian Studies Studies and in Sociology, Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb, Croatia
Nada Zgrabljić Rotar
; University of Zagreb, Centre for Croatian Studies, Croatia
Abstract
Društvene mreže postale su dio ljudske svakodnevice. Njihova velika popularnost i raznoliki utjecaji na korisnike privlače sve veći broj istraživača. U ovom se članku istražuje uloga Facebooka u sentimentalnim odnosima mladih u Hrvatskoj. Svjetske studije jednoglasno potvrđuju da velika izloženost mladih Facebooku može utjecati na ponašanje korisnika i na ljudske odnose općenito, pa tako i na one ljubavne. Upotreba Facebooka dovela je do stvaranja novih, „neprirodnih“ elemenata u sentimentalnim vezama koji vode pojačanoj ljubomori, nepovjerenju, nesigurnosti, opterećenosti i nadziranju partnera. Budući da slična istraživanja nisu do sada provedena u Hrvatskoj, za potrebe ovog rada proveli smo kvantitativno istraživanje metodom ankete na uzorku od 92 studenta komunikologije s Hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu te četiri dubinska intervjua sa studenticama s istog studija. Rezultati koje smo dobili pokazuju kako Facebook ima utjecaja na ljubavne veze – od njihova nastanka, razvijanja, održavanja pa sve do samog prekida. Najviše se ističu problemi ljubomore i nadziranja partnera.
Keywords
društvene mreže; Facebook; sentimentalni odnosi; nove tehnologije
Hrčak ID:
192921
URI
Publication date:
20.12.2017.
Visits: 5.400 *