Skip to the main content

Review article

Magnet-škole kao mogući model obrazovne desegregacije i socijalnog uključivanja romske djece u Hrvatskoj

Maja Kutnjak Vrtarić orcid id orcid.org/0000-0001-9020-2930 ; Elementary School Tomaš Goričanec, Mala Subotica, Croatia


Full text: english pdf 367 Kb

page 442-442

downloads: 740

cite

Full text: croatian pdf 367 Kb

page 423-441

downloads: 341

cite


Abstract

U radu se analiziraju posljedice obrazovne segregacije i postojeće mjere obrazovne integracije djece romske nacionalne manjine koje se provode u Hrvatskoj. Mjere se sagledavaju s aspekta njihovog doprinosa ravnopravnoj participaciji romske djece u obrazovanju i uspješnom završetku školovanja. Kao mogući odgovor na brojne izazove u obrazovanju i uključivanju romske djece, opisuje se koncept magnet škole kao sveobuhvatni model obrazovne politike i prakse koji je nastao upravo s ciljem obrazovne desegregacije učenika iz manjinskih skupina te poboljšanjem učeničkih postignuća kroz podizanje kvalitete podučavanja i okruženja za učenje. Posebna prednost ovog modela ogleda se u unapređivanju kvalitete obrazovanja za svu djecu budući da se njime artikulirano promiče kvaliteta, jednakost i akademska uspješnost za svu djecu. S obzirom na to da se radi o američkom modelu, razmatraju se mogućnosti implementacije modela u hrvatski obrazovni sustav uvažavajući smjernice uspješnih magnet-škola.

Keywords

magnet-škola; mjere obrazovne integracije; posljedice obrazovne segregacije; romska djeca

Hrčak ID:

193313

URI

https://hrcak.srce.hr/193313

Publication date:

21.9.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 2.057 *