Skip to the main content

Preliminary communication

Problemi u vizualnom funkcioniranju djece s inetelektualnim teškoćama

Sonja Alimović orcid id orcid.org/0000-0003-2122-7944 ; Faculty of Education and Rehabilitation Sciences, University of Zagreb, Croatia.


Full text: english pdf 295 Kb

page 98-104

downloads: 1.589

cite


Abstract

Problemi u vizualnom funkcioniranju među najčešćim su dodatnim poteškoćama u djece s intelektualnim teškoćama. Ipak, ovi problemi često ostaju neprepoznati i neotkriveni, a uvelike utječu na razvoj i učenje. Kako bismo ispitali učestalost i vrste problema u vizualnom funkcioniranju djece s intelektualnim teškoćama, procijenili smo vidne funkcije (oštrina vida, osjetljivost na kontraste, stereovid i okulomotoričke funkcije) u 25-ero djece s blagim i umjerenim stupnjem intelektualnih teškoća, kronološke dobi od 7 do 13 godina, polaznika škole za djecu s intelektualnim teškoćama. Rezultati su pokazali da su vidne funkcije većine djece razvijene ispod očekivanih rezultata u odnosu na njihovu dob, osobito stereovid. Gotovo polovina djece imala je refrakcijske greške koje nisu korigirane. Rezultati čak sedmero djece na testovima oštrine vida ukazuju na slabovidnost. Procjena funkcionalnog vida mora postati obavezna za svu djecu s intelektualnim teškoćama, kako bi se na vrijeme prepoznale poteškoće u vizualnom funkcioniranju, osigurala pravovremena intervencija i učinila prilagodba nastavnih sredstava i metoda.

Keywords

problem u vizualnom funkcioniranju; intelektualne teškoće; slabovidnost; vidne funkcije

Hrčak ID:

193745

URI

https://hrcak.srce.hr/193745

Publication date:

16.2.2018.

Article data in other languages: english

Visits: 2.622 *