Skip to the main content

Preliminary communication

Povezanost stereovida i motoričkih vještina u djece s intelektualnim teškoćama

Andreja Marić ; Elementary School
Sonja Alimović ; Faculty of Education and Rehabilitation Sciences, University of Zagreb, Croatia


Full text: english pdf 389 Kb

page 105-112

downloads: 672

cite


Abstract

Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi postoji li povezanost između stupnja razvoja stereovida i spretnosti u gruboj te finoj motorici. Stereovid je jedan od izvora informacija za točnu procjenu percepcije objekata u dubini i povezan je s izvođenjem motoričkih aktivnosti. Rezultati istraživanja pokazali su da su djeca s lakim intelektualnim teškoćama osnovnoškolske dobi lošija u izvođenju motoričkih aktivnosti nego djeca tipičnog razvoja. Također, vizualna odstupanja učestala su kod djece s intelektualnim teškoćama, uključujući i oslabljen binokularni vid (stereovid). Testirali smo 27-ero djece s intelektualnim teškoćama, bez motoričkih teškoća. Istraživanje je provedeno u Centru za odgoj i obrazovanje "Velika Gorica" i Osnovnoj školi "Nad lipom". Za potrebe ovog istraživanja, konstruirali smo skalu Likertovog tipa za procjenu spretnosti u finoj te gruboj motorici. Također, testirali smo i stereovid koristeći stereotest Random Dot 2 Acuity Test with Lea Symbols®. Rezultati su pokazali postojanje povezanosti između stupnja razvoja stereovida i spretnosti u finoj te gruboj motorici. Budući da se stereovid razvija u predškolskoj dobi i povezan je s razvojem drugih vještina, nužno je osigurati pravovremenu procjenu vizualnog funkcioniranja i u skladu s tim, kreirati specifične programe za djecu s intelektualnim teškoćama.

Keywords

stereovid; djeca s intelektualnim teškoćama; , fina motorika; gruba motorika

Hrčak ID:

193746

URI

https://hrcak.srce.hr/193746

Publication date:

16.2.2018.

Article data in other languages: english

Visits: 2.061 *