Original scientific paper
Istraživanje povezanosti između vrsta kupovina, kupovina na promociji i neplaniranih kupovina u hipermarketu na hrvatskom tržištu
Ivan-Damir Anić
Sonja Radas
Full text: croatian pdf 67 Kb
page 26-45
downloads: 776
cite
APA 6th Edition
Anić, I. & Radas, S. (2006). Istraživanje povezanosti između vrsta kupovina, kupovina na promociji i neplaniranih kupovina u hipermarketu na hrvatskom tržištu. Privredna kretanja i ekonomska politika, 16 (107), 26-45. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/18362
MLA 8th Edition
Anić, Ivan-Damir and Sonja Radas. "Istraživanje povezanosti između vrsta kupovina, kupovina na promociji i neplaniranih kupovina u hipermarketu na hrvatskom tržištu." Privredna kretanja i ekonomska politika, vol. 16, no. 107, 2006, pp. 26-45. https://hrcak.srce.hr/18362. Accessed 23 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Anić, Ivan-Damir and Sonja Radas. "Istraživanje povezanosti između vrsta kupovina, kupovina na promociji i neplaniranih kupovina u hipermarketu na hrvatskom tržištu." Privredna kretanja i ekonomska politika 16, no. 107 (2006): 26-45. https://hrcak.srce.hr/18362
Harvard
Anić, I., and Radas, S. (2006). 'Istraživanje povezanosti između vrsta kupovina, kupovina na promociji i neplaniranih kupovina u hipermarketu na hrvatskom tržištu', Privredna kretanja i ekonomska politika, 16(107), pp. 26-45. Available at: https://hrcak.srce.hr/18362 (Accessed 23 November 2024)
Vancouver
Anić I, Radas S. Istraživanje povezanosti između vrsta kupovina, kupovina na promociji i neplaniranih kupovina u hipermarketu na hrvatskom tržištu. Privredna kretanja i ekonomska politika [Internet]. 2006 [cited 2024 November 23];16(107):26-45. Available from: https://hrcak.srce.hr/18362
IEEE
I. Anić and S. Radas, "Istraživanje povezanosti između vrsta kupovina, kupovina na promociji i neplaniranih kupovina u hipermarketu na hrvatskom tržištu", Privredna kretanja i ekonomska politika, vol.16, no. 107, pp. 26-45, 2006. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/18362. [Accessed: 23 November 2024]
Full text: english pdf 141 Kb
page 26-45
downloads: 4.889
cite
APA 6th Edition
Anić, I. & Radas, S. (2006). Istraživanje povezanosti između vrsta kupovina, kupovina na promociji i neplaniranih kupovina u hipermarketu na hrvatskom tržištu. Privredna kretanja i ekonomska politika, 16 (107), 26-45. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/18362
MLA 8th Edition
Anić, Ivan-Damir and Sonja Radas. "Istraživanje povezanosti između vrsta kupovina, kupovina na promociji i neplaniranih kupovina u hipermarketu na hrvatskom tržištu." Privredna kretanja i ekonomska politika, vol. 16, no. 107, 2006, pp. 26-45. https://hrcak.srce.hr/18362. Accessed 23 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Anić, Ivan-Damir and Sonja Radas. "Istraživanje povezanosti između vrsta kupovina, kupovina na promociji i neplaniranih kupovina u hipermarketu na hrvatskom tržištu." Privredna kretanja i ekonomska politika 16, no. 107 (2006): 26-45. https://hrcak.srce.hr/18362
Harvard
Anić, I., and Radas, S. (2006). 'Istraživanje povezanosti između vrsta kupovina, kupovina na promociji i neplaniranih kupovina u hipermarketu na hrvatskom tržištu', Privredna kretanja i ekonomska politika, 16(107), pp. 26-45. Available at: https://hrcak.srce.hr/18362 (Accessed 23 November 2024)
Vancouver
Anić I, Radas S. Istraživanje povezanosti između vrsta kupovina, kupovina na promociji i neplaniranih kupovina u hipermarketu na hrvatskom tržištu. Privredna kretanja i ekonomska politika [Internet]. 2006 [cited 2024 November 23];16(107):26-45. Available from: https://hrcak.srce.hr/18362
IEEE
I. Anić and S. Radas, "Istraživanje povezanosti između vrsta kupovina, kupovina na promociji i neplaniranih kupovina u hipermarketu na hrvatskom tržištu", Privredna kretanja i ekonomska politika, vol.16, no. 107, pp. 26-45, 2006. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/18362. [Accessed: 23 November 2024]
Abstract
Ovaj članak istražuje utjecaj vrste kupovina na zanimanje kupaca za promotivne aktivnosti, kupovinu promoviranih proizvoda i neplaniranu potrošnju unutar prodavaonice. Primjenom ovog modela maloprodavači mogu na razini prodavaonice analizirati zanimanje kupaca za promotivne aktivnosti i predvidjeti ostvarenu potrošnju za pojedinu vrstu kupovine i vrstu promocije. Podaci za analizu prikupljeni su anketom provedenom u hipermarketu velikog trgovačkog lanca u Hrvatskoj. U testiranju modela korištene su različite metode deskriptivne statistike, uključujući cross tabulation analizu i analizu varijance. Rezultati analize pokazuju da vrsta kupovina (bilo da se radi o velikoj ili maloj kupovini) može objasniti razlike u ukupnoj potrošnji kupaca, neplaniranoj potrošnji i kupovini promoviranih proizvoda. Za razliku od malih kupovina, kod velikih kupovina potrošači su kupili veći broj proizvoda i veća je bila potrošnja u HRK. U odnosu na male kupovine kod velikih kupovina veći je postotak kupaca koji su potrošili više od planiranog i kupili barem jedan od promoviranih proizvoda. Suprotno očekivanju, rezultati istraživanja pokazuju da je, bez obzira na vrstu kupovina, zanimanje kupaca za promotivne aktivnosti u ovoj prodavaonici bilo malo i to kod svih analiziranih vrsta promotivnih aktivnosti.
Keywords
hipermarket; vrsta kupovine; promocija unutar prodavaonice; neplanirane kupovine
Hrčak ID:
18362
URI
https://hrcak.srce.hr/18362
Publication date:
10.7.2006.
Article data in other languages:
english
Visits: 7.732
*