Izvorni znanstveni članak
Istraživanje povezanosti između vrsta kupovina, kupovina na promociji i neplaniranih kupovina u hipermarketu na hrvatskom tržištu
Ivan-Damir Anić
Sonja Radas
Puni tekst: hrvatski pdf 67 Kb
str. 26-45
preuzimanja: 776
citiraj
APA 6th Edition
Anić, I. i Radas, S. (2006). Istraživanje povezanosti između vrsta kupovina, kupovina na promociji i neplaniranih kupovina u hipermarketu na hrvatskom tržištu. Privredna kretanja i ekonomska politika, 16 (107), 26-45. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/18362
MLA 8th Edition
Anić, Ivan-Damir i Sonja Radas. "Istraživanje povezanosti između vrsta kupovina, kupovina na promociji i neplaniranih kupovina u hipermarketu na hrvatskom tržištu." Privredna kretanja i ekonomska politika, vol. 16, br. 107, 2006, str. 26-45. https://hrcak.srce.hr/18362. Citirano 23.11.2024.
Chicago 17th Edition
Anić, Ivan-Damir i Sonja Radas. "Istraživanje povezanosti između vrsta kupovina, kupovina na promociji i neplaniranih kupovina u hipermarketu na hrvatskom tržištu." Privredna kretanja i ekonomska politika 16, br. 107 (2006): 26-45. https://hrcak.srce.hr/18362
Harvard
Anić, I., i Radas, S. (2006). 'Istraživanje povezanosti između vrsta kupovina, kupovina na promociji i neplaniranih kupovina u hipermarketu na hrvatskom tržištu', Privredna kretanja i ekonomska politika, 16(107), str. 26-45. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/18362 (Datum pristupa: 23.11.2024.)
Vancouver
Anić I, Radas S. Istraživanje povezanosti između vrsta kupovina, kupovina na promociji i neplaniranih kupovina u hipermarketu na hrvatskom tržištu. Privredna kretanja i ekonomska politika [Internet]. 2006 [pristupljeno 23.11.2024.];16(107):26-45. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/18362
IEEE
I. Anić i S. Radas, "Istraživanje povezanosti između vrsta kupovina, kupovina na promociji i neplaniranih kupovina u hipermarketu na hrvatskom tržištu", Privredna kretanja i ekonomska politika, vol.16, br. 107, str. 26-45, 2006. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/18362. [Citirano: 23.11.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 141 Kb
str. 26-45
preuzimanja: 4.889
citiraj
APA 6th Edition
Anić, I. i Radas, S. (2006). Istraživanje povezanosti između vrsta kupovina, kupovina na promociji i neplaniranih kupovina u hipermarketu na hrvatskom tržištu. Privredna kretanja i ekonomska politika, 16 (107), 26-45. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/18362
MLA 8th Edition
Anić, Ivan-Damir i Sonja Radas. "Istraživanje povezanosti između vrsta kupovina, kupovina na promociji i neplaniranih kupovina u hipermarketu na hrvatskom tržištu." Privredna kretanja i ekonomska politika, vol. 16, br. 107, 2006, str. 26-45. https://hrcak.srce.hr/18362. Citirano 23.11.2024.
Chicago 17th Edition
Anić, Ivan-Damir i Sonja Radas. "Istraživanje povezanosti između vrsta kupovina, kupovina na promociji i neplaniranih kupovina u hipermarketu na hrvatskom tržištu." Privredna kretanja i ekonomska politika 16, br. 107 (2006): 26-45. https://hrcak.srce.hr/18362
Harvard
Anić, I., i Radas, S. (2006). 'Istraživanje povezanosti između vrsta kupovina, kupovina na promociji i neplaniranih kupovina u hipermarketu na hrvatskom tržištu', Privredna kretanja i ekonomska politika, 16(107), str. 26-45. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/18362 (Datum pristupa: 23.11.2024.)
Vancouver
Anić I, Radas S. Istraživanje povezanosti između vrsta kupovina, kupovina na promociji i neplaniranih kupovina u hipermarketu na hrvatskom tržištu. Privredna kretanja i ekonomska politika [Internet]. 2006 [pristupljeno 23.11.2024.];16(107):26-45. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/18362
IEEE
I. Anić i S. Radas, "Istraživanje povezanosti između vrsta kupovina, kupovina na promociji i neplaniranih kupovina u hipermarketu na hrvatskom tržištu", Privredna kretanja i ekonomska politika, vol.16, br. 107, str. 26-45, 2006. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/18362. [Citirano: 23.11.2024.]
Sažetak
Ovaj članak istražuje utjecaj vrste kupovina na zanimanje kupaca za promotivne aktivnosti, kupovinu promoviranih proizvoda i neplaniranu potrošnju unutar prodavaonice. Primjenom ovog modela maloprodavači mogu na razini prodavaonice analizirati zanimanje kupaca za promotivne aktivnosti i predvidjeti ostvarenu potrošnju za pojedinu vrstu kupovine i vrstu promocije. Podaci za analizu prikupljeni su anketom provedenom u hipermarketu velikog trgovačkog lanca u Hrvatskoj. U testiranju modela korištene su različite metode deskriptivne statistike, uključujući cross tabulation analizu i analizu varijance. Rezultati analize pokazuju da vrsta kupovina (bilo da se radi o velikoj ili maloj kupovini) može objasniti razlike u ukupnoj potrošnji kupaca, neplaniranoj potrošnji i kupovini promoviranih proizvoda. Za razliku od malih kupovina, kod velikih kupovina potrošači su kupili veći broj proizvoda i veća je bila potrošnja u HRK. U odnosu na male kupovine kod velikih kupovina veći je postotak kupaca koji su potrošili više od planiranog i kupili barem jedan od promoviranih proizvoda. Suprotno očekivanju, rezultati istraživanja pokazuju da je, bez obzira na vrstu kupovina, zanimanje kupaca za promotivne aktivnosti u ovoj prodavaonici bilo malo i to kod svih analiziranih vrsta promotivnih aktivnosti.
Ključne riječi
hipermarket; vrsta kupovine; promocija unutar prodavaonice; neplanirane kupovine
Hrčak ID:
18362
URI
https://hrcak.srce.hr/18362
Datum izdavanja:
10.7.2006.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
Posjeta: 7.732
*