Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.15516/cje.v19i4.2630

Liderski potencijal darovitih učenika

Milena Letić ; Faculty of Philosophy, University of Novi Sad
Jovana Milutinović ; Faculty of Philosophy, University of Novi Sad
Radovan Grandić ; Faculty of Philosophy, University of Novi Sad


Full text: english pdf 254 Kb

page 1199-1232

downloads: 223

cite

Full text: croatian pdf 254 Kb

page 1199-1232

downloads: 364

cite


Abstract

Ovim se radom nastoje upotpuniti spoznaje o liderskom potencijalu darovitih učenika. Cilj je utvrditi distinktivne karakteristike učenika darovitih u području glazbe, likovne umjetnosti, sporta i matematike, s obzirom na sljedeće aspekte liderstva: sklonost originalnosti i kreativnosti, temeljne dimenzije osobnosti, motiv postignuća i emocionalna inteligencija. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku od 473 ispitanika koji pohađaju specijalizirane srednje škole za darovite, a primijenjeni su sljedeći instrumenti: skala predsvjesne aktivnosti (SPA), upitnik Velikih pet (BFI), skala motiva postignuća (MOP 2002) i skala emocionalnih kompetencija. Rezultati istraživanja sugeriraju različite konstelacije dispozicija liderstva ovisno o vrsti domene. Domene sporta i glazbe specifične su po naglašenosti osobina koje su povezane s javnim nastupanjem. Introspektivnost i upućenost na intrapsihički plan važne su odrednice domena matematike i likovne umjetnosti. Domene glazbe i likovne umjetnosti karakterizira izraženije zanimanje za inovativnost i raznolikost, a za domene sporta i matematike važno je „ponašanje prema utvrđenim pravilima”. Zaključuje se da se liderski potencijal darovitih učenika može precizno uočiti i adekvatno podržavati samo ako se definira unutar okvira pojedinačnih domena.

Keywords

motiv postignuća; temeljne dimenzije osobnosti; kreativnost; emocionalna inteligencija

Hrčak ID:

193774

URI

https://hrcak.srce.hr/193774

Publication date:

29.12.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 1.300 *