Skip to the main content

Professional paper

https://doi.org/10.15516/cje.v19i4.2556

Implikacije starorimskog odgoja i obrazovanja u suvremeni odgojno-obrazovni proces

Marjan Ninčević ; Department for Croatian Studies, University of Zagreb
Ino Hosni ; Department for Croatian Studies, University of Zagreb


Full text: english pdf 256 Kb

page 1325-1355

downloads: 189

cite

Full text: croatian pdf 256 Kb

page 1325-1355

downloads: 1.661

cite


Abstract

Utjecaj je rimske kulture na današnju civilizaciju, pa tako i obrazovanje, nemjerljiv. Suvremeni sustav odgoja i obrazovanja nezamisliv je bez rimskih temelja, počevši od suvremene znanstvene terminologije utemeljene velikim dijelom u latinskom jeziku, do samog sadržaja suvremenog kurikula u kojem pronalazimo brojne sličnosti s rimskim odgojem i obrazovanjem. U starorimskom su odgoju svakodnevni život i praktični zadaci imali važnu ulogu, kao što je danas naglašena važnost stjecanja kompetencija koje se mogu opisati upravo kao stručnost, profesionalnost i sposobnost primjene stečenoga znanja. Iz suvremenog kurikula iščitava se usmjerenost prema praktičnom i tu pronalazimo poveznicu s rimskim odgojem, koji je prije svega ono praktično i korisno stavljao u prvi plan. U ovom ćemo radu pružiti pregled povijesti rimskog odgoja i obrazovanja povezujući ga sa suvremenim sustavom obrazovanja, uz naglasak na formalno, neformalno i informalno obrazovanje i učenje. Razmatra se potreba razvoja programa s naglaskom na praktično u osnovnom, srednjem i visokom školstvu, potreba jačanja poduzetničkih kompetencija učenika i studenata, osposobljavanje i obrazovanje za poduzetništvo putem formalnog, neformalnog i informalnog obrazovanja i učenja, poticanje poduzetničkog obrazovanja u nacionalnom kontekstu, transformacije škola i sveučilišta iz tradicionalnih u poduzetničke.

Keywords

: funkcionalno i intencionalno učenje, rimsko obrazovanje, suvremena obrazovna politika

Hrčak ID:

193772

URI

https://hrcak.srce.hr/193772

Article data in other languages: english

Visits: 2.632 *