Preliminary communication
https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2691
Spolne razlike u ciljnoj orijentaciji srednjoškolaca na satima Tjelesne i zdravstvene kulture
Jelena Alić
; Department of Teacher and Preschool Teacher Education, University of Zadar
Full text: english pdf 177 Kb
page 171-188
downloads: 240
cite
APA 6th Edition
Alić, J. (2017). Spolne razlike u ciljnoj orijentaciji srednjoškolaca na satima Tjelesne i zdravstvene kulture. Croatian Journal of Education, 19 (Sp.Ed.2), 171-188. https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2691
MLA 8th Edition
Alić, Jelena. "Spolne razlike u ciljnoj orijentaciji srednjoškolaca na satima Tjelesne i zdravstvene kulture." Croatian Journal of Education, vol. 19, no. Sp.Ed.2, 2017, pp. 171-188. https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2691. Accessed 22 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Alić, Jelena. "Spolne razlike u ciljnoj orijentaciji srednjoškolaca na satima Tjelesne i zdravstvene kulture." Croatian Journal of Education 19, no. Sp.Ed.2 (2017): 171-188. https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2691
Harvard
Alić, J. (2017). 'Spolne razlike u ciljnoj orijentaciji srednjoškolaca na satima Tjelesne i zdravstvene kulture', Croatian Journal of Education, 19(Sp.Ed.2), pp. 171-188. https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2691
Vancouver
Alić J. Spolne razlike u ciljnoj orijentaciji srednjoškolaca na satima Tjelesne i zdravstvene kulture. Croatian Journal of Education [Internet]. 2017 [cited 2024 December 22];19(Sp.Ed.2):171-188. https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2691
IEEE
J. Alić, "Spolne razlike u ciljnoj orijentaciji srednjoškolaca na satima Tjelesne i zdravstvene kulture", Croatian Journal of Education, vol.19, no. Sp.Ed.2, pp. 171-188, 2017. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2691
Full text: croatian pdf 177 Kb
page 171-188
downloads: 744
cite
APA 6th Edition
Alić, J. (2017). Spolne razlike u ciljnoj orijentaciji srednjoškolaca na satima Tjelesne i zdravstvene kulture. Croatian Journal of Education, 19 (Sp.Ed.2), 171-188. https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2691
MLA 8th Edition
Alić, Jelena. "Spolne razlike u ciljnoj orijentaciji srednjoškolaca na satima Tjelesne i zdravstvene kulture." Croatian Journal of Education, vol. 19, no. Sp.Ed.2, 2017, pp. 171-188. https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2691. Accessed 22 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Alić, Jelena. "Spolne razlike u ciljnoj orijentaciji srednjoškolaca na satima Tjelesne i zdravstvene kulture." Croatian Journal of Education 19, no. Sp.Ed.2 (2017): 171-188. https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2691
Harvard
Alić, J. (2017). 'Spolne razlike u ciljnoj orijentaciji srednjoškolaca na satima Tjelesne i zdravstvene kulture', Croatian Journal of Education, 19(Sp.Ed.2), pp. 171-188. https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2691
Vancouver
Alić J. Spolne razlike u ciljnoj orijentaciji srednjoškolaca na satima Tjelesne i zdravstvene kulture. Croatian Journal of Education [Internet]. 2017 [cited 2024 December 22];19(Sp.Ed.2):171-188. https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2691
IEEE
J. Alić, "Spolne razlike u ciljnoj orijentaciji srednjoškolaca na satima Tjelesne i zdravstvene kulture", Croatian Journal of Education, vol.19, no. Sp.Ed.2, pp. 171-188, 2017. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2691
Abstract
U okviru kinezioloških aktivnosti, a uzimajući u obzir Nichollsovu teoriju ciljne orijentacije, razlikujemo usmjerenost na zadatak odnosno razvoj vještine i usmjerenost na izvedbu odnosno rezultat, prema kojoj učenici prosuđuju vlastitu kompetentnost.
Osnovni cilj i značaj rada bio je utvrditi postojanje spolnih razlika u usmjerenosti prema zadatku i prema rezultatu kod učenika srednjih škola. Uzorak ispitanika oblikovan je od ukupno 211 učenika i učenica u dobi od 14 do 17 godina (N=211, Nž=80, Nm=131). Individualne razlike u ciljnoj orijentaciji srednjoškolaca procijenjene su Upitnikom ciljne orijentacije u sportu-TEOSQ (Duda i sur., 1995, adaptirala za hrvatsku populaciju Barić, 2001). Izračunati su osnovni deskriptivni pokazatelji, a t-test je primijenjen za ispitivanje razlika u ciljnoj orijentaciji s obzirom na spol. Rezultati pokazuju da postoje spolne razlike u usmjerenosti na rezultat. Iako su učenici više usmjereni na rezultat od učenica (t=-3.9; p=0.00), rezultati ukazuju na to da su i učenici i učenice dominantno usmjereni na zadatak. Zaključuje se da srednjoškolci imaju poželjnu ciljnu orijentaciju koja učenike usmjerava prema učenju novih vještina, postizanju osobnog napretka, kao i izvršavanju postavljenih zadataka.
Keywords
adolescenti; motivacija; spol; usmjerenost na rezultat; usmjerenost na zadatak
Hrčak ID:
193791
URI
https://hrcak.srce.hr/193791
Publication date:
3.8.2017.
Article data in other languages:
english
Visits: 2.032
*