Skip to the main content

Preliminary communication

DOMAĆA ZADAĆA IZMEĐU TEORIJE I PRAKSE

Stjepan Sokol ; Osijek, Hrvatska
Vesna Vrbošić ; Osnovna škola „Vijenac“ Osijek, Osijek, Hrvatska


Full text: croatian pdf 35.313 Kb

page 97-112

downloads: 684

cite


Abstract

U Osnovnoj školi „Vijenac“ provodi se projekt „Domaća zadaća – iznimka, a ne pravilo“, na tragu suvremenih europskih i svjetskih rješenja, radi propitivanja svrhovitosti domaće zadaće i unaprjeđivanja nastavnoga procesa. Provedeno je istraživanje u kojem su anketirani učenici, roditelji i učitelji Osnovne škole „Vijenac“. Cilj istraživanja bio je propitati razmišljanja učenika, učitelja i roditelja o realizaciji projekta „Domaća zadaća – iznimka, a ne pravilo“ o promjenama u nastavnome procesu, utjecaju projekta na samostalnost učenika i njihovu aktivnost te provjeravanju utjecaja na mogućnost izbora samovrednovanja. Provedeno istraživanje pokazalo je da su učenici prepoznali vrijednosti projekta u odnosu na izvedbu nastavnoga sata (istaknuti ishodi učenja, mogućnost izbora zadataka, jasne upute za pripremu za sljedeći nastavni sat), njihovu aktivnost (više rada na nastavnome satu i u procesu učenja) i samovrednovanje. Iz istraživanja je razvidno da su učitelji, kao ključni subjekti nastavnoga procesa, prihvatili osobnu odgovornost za uspjeh učenika dosljednom primjenom dogovorenih zaključaka Učiteljskoga vijeća. Odgovori roditelja upućuju na njihovo, još uvijek, tradicionalno shvaćanje nastave te nedovoljno povjerenje u sposobnosti učenika za samovrednovanje. U radu su prezentirani dobiveni rezultati koji potvrđuju ostvarivanje cilja i svrhe projekta.


Keywords

aktivniji rad; domaća zadaća; dosljednost; ishodi; mogućnost izbora; odgovornost; samovrednovanje

Hrčak ID:

195180

URI

https://hrcak.srce.hr/195180

Publication date:

18.12.2017.

Article data in other languages: english german

Visits: 2.210 *