Skip to the main content

Review article

IMA LI MJESTA ZA SOCIJALNE RADNIKE U NOVOJ HRVATSKOJ ŠKOLI?

Nino Žganec ; Department of Social Work, Faculty of Law, University of Zagreb, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 313 Kb

page 125-132

downloads: 855

cite


Abstract

Socijalni rad, na žalost, još uvijek nije osigurao svoje mjesto u hrvatskoj školi. Kako pokazuju iskustva većine razvijenih zemalja svijeta, takva situacija u hrvatskoj školi sasvim je neopravdana. Zatvorenost školskog sustava s jedne te nedovoljna razvijenost znanosti socijalnog rada u Hrvatskoj s druge strane glavni su čimbenici postojećeg stanja. Zalagati se danas za uvođenje socijalnih radnika u hrvatske škole čini nam se zalagati se za demokratizaciju škole i za školu koja će se približavati često proklamiranim načelima socijalne pravde. Aktivnosti socijalnog rada u funkciji kvalitetnijeg odvijanja odgojno-obrazovnog procesa odnose se na primjenu autentičnih metoda i tehnika te discipline na tri široke razine: na razini škole kao institucije, na razini lokalne zajednice te na razini obitelji. Pored općevažećih načela i ciljeva školskog socijalnog rada, u novoj hrvatskoj školi socijalni bi rad trebao prepoznati i sva ona specifična načela i ciljeve djelovanja koji odgovaraju svakoj pojedinoj školi. Ti i neki drugi elementi školskog socijalnog rada predmet su razmatranja u ovom članku.

Keywords

Hrčak ID:

198155

URI

https://hrcak.srce.hr/198155

Publication date:

9.12.1996.

Article data in other languages: english

Visits: 1.546 *