Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.15516/cje.v20i1.2552

Kako prepoznati i analizirati pogrešna shvaćanja povezana s konceptom jednadžbe kemijske reakcije?

Sanda Šimičić orcid id orcid.org/0000-0002-3275-8014 ; Primary school Split 3
Draginja Mrvoš-Sermek ; University of Zagreb, Faculty of Science, Department of Chemistry


Full text: english pdf 297 Kb

page 111-131

downloads: 463

cite

Full text: croatian pdf 297 Kb

page 111-131

downloads: 233

cite


Abstract

Rezultati edukacijskih istraživanja ukazuju na učestalost pogrešnih shvaćanja temeljnih kemijskih pojmova kod učenika svih obrazovnih razina. Uzrok tome je i apstraktna priroda nastavnog predmeta koja od učenika zahtijeva više kognitivne sposobnosti pri usvajanju sadržaja. Uzimajući u obzir te spoznaje, provedeno je istraživanje čiji je cilj bio prepoznati i analizirati pogrešna shvaćanja učenika povezana s konceptom jednadžbe kemijske reakcije. Rezultati ovog istraživanja poslužili su za osmišljavanje i provedbu kvazieksperimenta s ciljem unaprjeđenja poučavanja navedenog koncepta, koje je u tijeku. U istraživanju koje je provedeno u prosincu 2013. godine sudjelovalo je 357 učenika osmih razreda osnovnih škola. Zadatcima višestrukog izbora provjeravana je sposobnost povezivanja dvaju načina prikaza kemijske promjene, jednadžbom kemijske reakcije i čestičnim crtežom. Analizom prikupljenih podataka uočena su različita pogrešna shvaćanja povezana s nerazumijevanjem pojmova: atom i molekula, stehiometrijski broj i indeks, reakcijski sustav i elementarna pretvorba, kao i poteškoće primjene zakona o očuvanju mase. Rezultati ovog istraživanja ističu vrijednost čestičnog crteža kao nastavnog alata čija uporaba pri provjeri znanja omogućava analizu konceptualnog razumijevanja jednadžbe kemijske reakcije.

Keywords

čestični crtež; jednadžba kemijske reakcije; pogrešna shvaćanja; temeljni kemijski pojmovi

Hrčak ID:

199585

URI

https://hrcak.srce.hr/199585

Publication date:

30.3.2018.

Article data in other languages: english

Visits: 1.847 *