Skip to the main content

Review article

Duh Münchena u simbolizmu Marka Murata

Jasna Jovanov ; Spomen-zbirka Pavla Beljanskog, Novi Sad


Full text: croatian pdf 4.351 Kb

page 113-120

downloads: 448

cite


Abstract

Jedan od manje istraživanih, a vrlo prisutnih utjecaja minhenske slikarske Akademije na slikarstvo srednje Europe, s naglaskom na
slikarstvo južnoslavenskih naroda, na prijelazu iz 19. u 20. stoljeće predstavlja utjecaj simbolističke poetike. Značajan broj profesora
minhenske Akademije, relevantnih za navedenu temu, na različite načine u svoje je slikarstvo uključivao simbolističku praksu. Slikari srednje Europe, a naročito stvaraoci kojima je prodrijetlo iz različitih dijelova Austro-Ugarske Monarhije kao, u to vrijeme, jedinstvenog i specifičnog multinacionalnog prostora, prihvatili su simbolistički izraz u daleko većoj mjeri nego što se to do sada smatralo. Mada se u dosadašnjim razmatranjima uglavom smatralo da slikarstvo Marka Murata pokazuje odlike plenerizma i impresionističkog izraza, opus ovog slikara treba danas čitati u duhu simbolisičke poetike. Obzirom da se Marko Murat školovao na Akademiji u Münchenu, logično je da njegov simbolizam prvenstveno proizlazi iz odgovarajućih kretanja na umjetničkoj sceni toga grada i same Akademije krajem 19. stoljeća. Ovaj prilog treba pokazati tu vezu, kao i različite aspekte simbolističkog govora, posebno u slikama koje su nastajale u Dubrovniku i okolici u vremenu prije Prvog svjetskog rata.

Keywords

München; Kraljevska akademija likovnih umjetnosti; simbolizam; Marko Murat

Hrčak ID:

200112

URI

https://hrcak.srce.hr/200112

Publication date:

15.12.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 1.353 *