Skip to the main content

Review article

MOGUĆNOSTI IMPLEMENTACIJE KONCEPTA UČEĆE ORGANIZACIJE S OBZIROM NA KULTURALNE SPECIFIČNOSTI

Nataša Rupčić orcid id orcid.org/0000-0002-9915-8881 ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Edita Gaica ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci


Full text: croatian pdf 372 Kb

page 177-207

downloads: 1.052

cite


Abstract

Temelj unaprjeđenja i razvoja suvremenog poslovanja čine neprestano istraživanje i stjecanje novih spoznaja, odnosno učenje. Rad brojnih autora i praktičara potvrdio je da je učeća organizacija paradigma za uspješno suočavanje s promjenama i postizanje poslovne izvrsnosti. U ovom radu, koncept učeće organizacije razmatra se s obzirom na skup načela, odnosno disciplina učeće organizacije te njegovih poželjnih organizacijskih značajki. No, proces izgradnje učeće organizacije nije moguć bez razumijevanja značajka okruženja, posebno vrijednosnih sustava koji prevladavaju u nekom društvu. Cilj ovoga rada je identificirati kulturalne značajke koje mogu podržati izgradnju koncepta učeće organizacije. Podudarnost kulturalnih značajka sa značajkama koncepta učeće organizacije analizirana je s aspekta Hofstedeova modela kulturalnih dimenzija te s obzirom na vrijednosni sustav koji postoji u društvima koja su se razvijala na temeljima hinduizma i konfucijanizam. Svrha ovoga rada je identificirati istraživačke hipoteze kojima je empirijski moguće potvrditi koje kulturalne značajke mogu podržati izgradnju koncepta učeće organizacije.

Keywords

učeća organizacija; učeće discipline; Hofstedeov model; hinduizam; konfucijanizam

Hrčak ID:

202279

URI

https://hrcak.srce.hr/202279

Publication date:

27.6.2018.

Article data in other languages: english

Visits: 1.821 *