Skip to the main content

Preliminary communication

Prilike za razvoj društvenog poduzetništva u Republici Hrvatskoj na temelju europskih iskustava dobre prakse

Mario Šimunković orcid id orcid.org/0000-0001-9688-0169 ; University College of Economics, Entrepreneurship and Management Nikola Subic Zrinski
Dimitrije Milojević orcid id orcid.org/0000-0002-2671-0129 ; University College of Economics, Entrepreneurship and Management Nikola Subic Zrinski
Ivica Katavić orcid id orcid.org/0000-0001-5899-5301 ; University College of Economics, Entrepreneurship and Management Nikola Subic Zrinski


Full text: croatian pdf 253 Kb

page 109-124

downloads: 1.748

cite


Abstract

Društveno poduzetništvo predstavlja oblik poslovanja vođen prije svega društvenim ciljevima te stvaranjem pozitivnog društvenog i okolišnog učinka kroz primjenu poduzetničkih praksi iz poslovnog svijeta. Društveno poduzetništvo kao dio šireg ekonomskog sustava razvija se i podupire na cijelom području Europske unije, a Europska unija prepoznaje značaj društvenog poduzetništva kao jednog od ključnih elemenata u prevladavanju trenutnih socijalnih i ekonomskih problema. S obzirom na to da društveno poduzetništvo nije ostvarilo puni potencijal, za njegov razvoj potrebno je stvoriti odgovarajući pravni, financijski i institucionalni okvir. Stoga je glavni cilj istraživanja podizanje svijesti o potencijalu društvenog poduzetništva i njegovom doprinosu ekonomskom, društvenom i ekološkom razvoju u Republici Hrvatskoj. U svrhu ostvarenja glavnog cilja, provedeno je sekundarno (analiza sadržaja relevantne znanstvene i stručne literature s fokusom na iskustva dobre prakse u Europskoj uniji) i primarno istraživanje putem anketnog upitnika na uzorku od 116 ispitanika (N=116) iz Republike Hrvatske. Rezultati istraživanja pokazuju da više od tri četvrtine ispitanika nije upoznato s pojmom i definicijama društvenog poduzetnika. Ispitanici smatraju da bi društveno poduzeće trebalo imati pozitivan utjecaj najviše na zapošljavanje, a da najveći potencijal za razvoj društvenog poduzetništva postoji u sektoru kulture i očuvanja tehničke i kulturne baštine.

Keywords

društveno poduzetništvo; zapošljavanje; socijalno uključivanje

Hrčak ID:

202730

URI

https://hrcak.srce.hr/202730

Publication date:

29.6.2018.

Visits: 2.477 *