Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.31664/zu.2018.102.05

Druga filmska avangarda u Jugoslaviji: jedan pregled

Jelena Mišeljić orcid id orcid.org/0000-0003-1610-1327 ; Faculty of Dramatic Arts, University of Montenegro, Cetinje, Montenegro


Full text: croatian pdf 474 Kb

page 120-135

downloads: 521

cite

Full text: english pdf 474 Kb

page 120-135

downloads: 511

cite


Abstract

radu su predočena postojeća istraživanja u domenu jugoslovenskog eksperimentalnog filma ranih 1960-ih godina, koji je obilježen kao izuzetno vibrantno razdoblje u istoriji neoavangardnih umjetničkih pravaca. Oslanjajući se na avangardne i formalističke teorije, te prateći tendencije u tadašnjim jugoslovenskim umjetničkim i kuratorskim praksama (druga linija), decenije nakon Drugog svjetskog rata obilježili su autori i filmovi koje su odnjegovali amaterski kinoklubovi i zagrebački GEFF. Ovaj period se u literaturi često naziva i periodom druge filmske avangarde, periodom redefinisanog eksperimentalnog filma koji je kasnije uticao na dalji razvoj međunarodno značajnih jugoslovenskih „autohtonih” filmskih radikalnih pravaca poput crnog talasa. Rad ima za cilj da analitički pristupi drugoj filmskoj avangardi sa osvrtom na uticaje koji su prethodili i uslijedili, uzimajući u obzir socio-politički i socio-kulturni kontekst jugoslovenskog prostora tog perioda. Sa tim u vezi, u radu je posebna pažnja posvećena i fenomenu antifilma Mihovila Pansinija.

Keywords

druga filmska avangarda; socijalizam; GEFF; antifilm; eksperimentalni film; kinoklubovi; formalizam

Hrčak ID:

203844

URI

https://hrcak.srce.hr/203844

Publication date:

1.7.2018.

Article data in other languages: english

Visits: 2.416 *