Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.21464/fi38109

Prostor – mediji – umjetnost. Jedan pogled na suvremenost

Divna Vuksanović ; Univerzitet umetnosti u Beogradu, Fakultet dramskih umetnosti, Bulevar umetnosti 20, RS–11070 Beograd
Vlatko Ilić orcid id orcid.org/0000-0002-1811-2110 ; Univerzitet umetnosti u Beogradu, Fakultet dramskih umetnosti, Bulevar umetnosti 20, RS–11070 Beograd


Full text: english pdf 337 Kb

page 117-130

downloads: 488

cite

Full text: croatian pdf 337 Kb

page 117-130

downloads: 380

cite


Abstract

Tekst iz kuta filozofije medija problematizira pitanje razumijeća prostora u našem dobu, a u kontekstu djelovanja medijske kulture i industrije zabave. Pojam prostora koji ovdje imamo u vidu tiče se njegove tehnološke geneze i apliciranja u domeni umjetnosti i suvremenih medija. Istovremeno, on je utemeljen na Kantovim pretpostavkama o jedinstvu i beskonačnosti čiste prostornosti. U tom smislu, u članku se razmatraju odgovarajući fenomeni virtualnog prostora (VR) i proširenog prostora (AR) koji, nakon perioda u kojemu su tretirani kao »tehnička atrakcija«, bivaju primijenjenima u regiji kreativnih industrija – kao VR film, djelomično kazalište ili video­igre. Njihova daljnja sudbina tiče se komercijalne eksploatacije što, povratno, omogućuje daljnji razvoj, usložnjavanje i multipliciranje u funkciji profita. Članak na problemski način nastoji prepoznati transformiranje njihove osnovne uloge, u rasponu od tehničke atrakcije, preko umjetničkih medija, do resursa za komercijalnu eksploataciju.

Keywords

virtualni prostor; proširena realnost; umjetnost; mediji; zabava; VR film

Hrčak ID:

204793

URI

https://hrcak.srce.hr/204793

Publication date:

2.4.2018.

Article data in other languages: english

Visits: 1.857 *