Filozofska istraživanja, Vol. 38 No. 1, 2018.
Review article
https://doi.org/10.21464/fi38109
Prostor – mediji – umjetnost. Jedan pogled na suvremenost
Divna Vuksanović
; Univerzitet umetnosti u Beogradu, Fakultet dramskih umetnosti, Bulevar umetnosti 20, RS–11070 Beograd
Vlatko Ilić
orcid.org/0000-0002-1811-2110
; Univerzitet umetnosti u Beogradu, Fakultet dramskih umetnosti, Bulevar umetnosti 20, RS–11070 Beograd
Abstract
Tekst iz kuta filozofije medija problematizira pitanje razumijeća prostora u našem dobu, a u kontekstu djelovanja medijske kulture i industrije zabave. Pojam prostora koji ovdje imamo u vidu tiče se njegove tehnološke geneze i apliciranja u domeni umjetnosti i suvremenih medija. Istovremeno, on je utemeljen na Kantovim pretpostavkama o jedinstvu i beskonačnosti čiste prostornosti. U tom smislu, u članku se razmatraju odgovarajući fenomeni virtualnog prostora (VR) i proširenog prostora (AR) koji, nakon perioda u kojemu su tretirani kao »tehnička atrakcija«, bivaju primijenjenima u regiji kreativnih industrija – kao VR film, djelomično kazalište ili videoigre. Njihova daljnja sudbina tiče se komercijalne eksploatacije što, povratno, omogućuje daljnji razvoj, usložnjavanje i multipliciranje u funkciji profita. Članak na problemski način nastoji prepoznati transformiranje njihove osnovne uloge, u rasponu od tehničke atrakcije, preko umjetničkih medija, do resursa za komercijalnu eksploataciju.
Keywords
virtualni prostor; proširena realnost; umjetnost; mediji; zabava; VR film
Hrčak ID:
204793
URI
Publication date:
2.4.2018.
Visits: 2.624 *