Professional paper
https://doi.org/10.21857/y54jofpdkm
Stavovi i zadovoljstvo učenika srednjih škola Bjelovarsko-bilogorske županije uvođenjem Zdravstvenog odgoja u škole
Nicole Vitez
; Bjelovar University of Applied Sciences, Professional Study Programme in Nursing, Bjelovar, Croatia
Zrinka Puharić
; Bjelovar University of Applied Sciences, Professional Study Programme in Nursing, Bjelovar, Croatia
Tatjana Badrov
; Bjelovar University of Applied Sciences, Professional Study Programme in Nursing, Bjelovar, Croatia
Ivana Jurković
; Bjelovar University of Applied Sciences, Professional Study Programme in Nursing, Bjelovar, Croatia
Ksenija Matuš
; Bjelovar University of Applied Sciences, Professional Study Programme in Nursing, Bjelovar, Croatia
Abstract
Posljednjih je godina Zdravstveni odgoj jedna od najaktualnijih tema u odgoju i obrazovanju. Uveden je u osnovne i srednje škole 2012. godine kroz četiri modula: Živjeti zdravo, Prevencija ovisnosti, Prevencija nasilničkog ponašanja te Spolna/rodna ravnopravnost i odgovorno spolno ponašanje. Autori su posebno konstruiranom anketom anonimno ispitali stavove i zadovoljstvo učenika srednjih škola uvođenjem zdravstvenog odgoja. Za istraživanje je dobivena suglasnost etičkih povjerenstva svih škola kao i pismena suglasnost roditelja maloljetnih ispitanika. U istraživanju je sudjelovalo 304 učenika iz Medicinske, Komercijalne i trgovačke škole, Turističko-ugostiteljske škole i Gimnazije Bjelovar, 215 djevojaka i 89 mladića, prosječne životne dobi 17,02 godine, uglavnom vrlo dobrog školskog uspjeha. Većina živi s roditeljima, njih 268 (94,1%), podjednako u urbanim i ruralnim mjestima. Roditelji uglavnom imaju završenu srednju školu. Na Likertovoj skali 1-5, s tim da je ocjena 1 najniža a ocjena 5 najviša za ponuđene tvrdnje, ocjenom 3,73 ocjenjuju potrebu za uvođenjem Zdravstvenog odgoja u škole, a ocjenom 3,76 sadržaj modula. Modul Živjeti zdravo ocjenjuju ocjenom 3,68, Prevenciju nasilničkog ponašanja 3,68, Prevenciju ovisnosti 3,73 a Spolno/rodnu ravnopravnost i odgovorno spolno ponašanje ocjenjuju ocjenom 3,77. Uglavnom se slažu da bi tematske cjeline trebali predavati zdravstveni djelatnici 3,57. Ocjenom 2,45 ocjenjuju potrebu uvođenja Zdravstvenog odgoja kao posebnog predmeta u škole, a ocjenom 1,75 potrebu njegova ocjenjivanja. Zdravstveni odgoj važan je čimbenik prevencije nastanka rizičnih ponašanja mladih osoba kao i formiranja stavova i zdravih stilova života. Njegovo uvođenje i sadržaj uglavnom su ocijenjeni vrlo dobrim ocjenama, no učenici ne žele dodatno opterećenje sadržaja kroz poseban predmet kao ni njegovo ocjenjivanje.
Keywords
zdravstveni odgoj; kurikulum; stavovi; rizično ponašanje; spolnost
Hrčak ID:
208111
URI
Publication date:
22.10.2018.
Visits: 2.550 *