Original scientific paper
https://doi.org/10.33128/k.60.1.3
PREFERENCIJE POTROŠAČA O KORISNOSTI I KONZUMACIJI OBOGAĆENIH PROIZVODA
Zlata Kralik
orcid.org/0000-0001-9056-9564
; Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Fakultet agrobiotehničkih znanosti Osijek, Vladimira Preloga 1, Osijek, Hrvatska
Andrijana Rebekić
; Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Fakultet agrobiotehničkih znanosti Osijek, Vladimira Preloga 1, Osijek, Hrvatska
Abstract
Cilj rada bio je procijeniti preferencije potrošača o korisnosti i konzumaciji obogaćenih i/ili funkcionalnih prehrambenih proizvoda s naglaskom na konzumna jaja. Istraživanje preferencija potrošača o korisnosti i konzumaciji obogaćenih kao i funkcionalnih proizvoda provedeno je na 132 ispitanika. Podatci su prikupljeni pomoću anketnog upitnika koji se sastojao od 15 pitanja. Prvih 7 pitanja odnosila su se na socio-demografska obilježja ispitanika (spol, dob, obrazovanje, bračni status, zanimanje, prihodi i slično). Drugi dio upitnika sastojao se od 8 pitanja koja su se odnosila na dobivanje informacija o volji za kupovinu navedenih proizvoda, zdravstvenoj koristi funkcionalnih sastojaka u obogaćenim proizvodima, ispravnosti odnosno znanstvenoj potvrdi deklaracija i slično. U anketi je sudjelovalo više žena (60,6%) nego muškaraca (39,4%). Ukupno gledajući anketi je pristupilo najviše mladih u dobi 19-29 godina (53%), visoko obrazovanih (68,94%) s primanjima većim od 5001 kn (60,6%). Prema mišljenju ispitanika o korisnosti i ispravnosti obogaćenih odnosno funkcionalnih proizvoda kao i volji za konzumacijom omega-3 jaja većina ih zapravo nema mišljenje o ovim proizvodima što se pokazuje time da je najveća učestalost odgovora na postavljena pitanja bilo 4. S obzirom da je većina ispitanika bila mlađe dobi, a prema odgovorima u anketi nemaju definirano mišljenje o obogaćenim proizvodima, neophodno je provoditi edukaciju o važnosti ovih proizvoda u prehrani.
Keywords
preferencije; anketa; obogaćeni proizvodi; funkcionalna hrana; jaja
Hrčak ID:
209181
URI
Publication date:
19.11.2018.
Visits: 2.056 *