Skip to the main content

Review article

Učiteljski poziv i odgajanje: razmatranje iz perspektive filozofije odgoja

Aleksandra Golubović ; University of Rijeka, Faculty of Humanities and Social Sciences


Full text: croatian pdf 287 Kb

page 141-162

downloads: 909

cite

Full text: english pdf 287 Kb

page 163-163

downloads: 201

cite


Abstract

U ovom radu raspravljat ćemo o mogućnostima, izazovima i poteškoćama vezanima uz odgoj djece sa stajališta filozofije odgoja, a s kojima se svakodnevno susreću današnji učitelji i nastavnici. Učiteljski poziv izuzetno je bitan iz više razloga, a jedan od najvažnijih tiče se njihove uloge u odgoju djece s obzirom na to da učitelji imaju izravan i potencijalno iznimno velik utjecaj na krajnji rezultat izgradnje osobnosti u djece i mladih, odnosno osoba u cjelini. Prepoznali su to i mnogi filozofi, od antike do naših dana, koji su i u središtu ovog rada, a bavili su se tumačenjem odgojnih utjecaja i različitih odgojnih nastojanja i praksi. Stoga u radu želimo istaknuti i barem ukratko analizirati neke od ključnih filozofskih pozicija važnih za izgradnju cjelovite, samostalne i zrele osobe, odnosno želimo ukazati na zadaće koje učitelji imaju svakodnevno pred sobom u nastojanju da djeci omoguće odrastanje i dosezanje samostalnosti. U radu ćemo izložiti odgojne pozicije koje su zastupali Platon, J. J. Rousseau i J. Dewey – tri najznačajnija velikana filozofije odgoja.

Keywords

učitelji; odgajanje; filozofi odgoja; Platon; J. J. Rousseau; J. Dewey

Hrčak ID:

211024

URI

https://hrcak.srce.hr/211024

Publication date:

23.10.2018.

Article data in other languages: english

Visits: 2.520 *