Skip to the main content

Original scientific paper

KOMUNIKACIJA NA DRUŠTVENIM MREŽAMA I RAZVOJ IMIDŽA O BRENDU TURISTIČKE DESTINACIJE

Brano Markić ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Mostaru
Sanja Bijakšić orcid id orcid.org/0000-0003-4574-7610 ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Mostaru
Arnela Bevanda ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Mostaru


Full text: croatian pdf 244 Kb

page 233-248

downloads: 2.320

cite

Full text: english pdf 33 Kb

page 249-249

downloads: 262

cite


Abstract

Suvremena marketinška komunikacija intezivno provodi potencijale informacijske tehnologije i softverskih alata i doprinosi razvoju digitalnoga i elektroničkoga marketinga. Nastoji uporabiti podatke na društvenim mrežama o proizvodima, uslugama i poduzeću kako bi oblikovala marketinški splet i marketinšku strategiju. Društvene su mreže kanal komunikacije s potencijalnim i postojećim kupcima, moćno su sredstvo oblikovanja stavova, mišljenja i imidža o proizvodu ili usluzi. Izravna su komunikacija s kupcima ili korisnicima usluga i neophodan su alat za oblikovanje brenda. Spoznati mišljenja kupaca ima ogromnu praktičnu vrijednost za poduzeće jer omogućuje proaktivno djelovanje i može usmjeriti operativne aktivnosti poduzeća kako bi svojstva i kvalitetu proizvoda ili usluge prilagodilo zahtjevima kupaca. U radu se istražuju mišljenja korisnika društvenih mreža (potencijalnih ili trenutnih kupaca) o brendu analizom sadržaja njihovih poruka. Stoga se u radu implementira analiza sentimenta. Ona je proces koji u tekstualnim podatcima pronalazi stavove, osjećaje i emocije kao bitne sastavnice imidža nekoga objekta. Temeljna hipoteza rada je da društvene mreže doprinose razvoju imidža o brendu. Na oblikovanje imidža o brendu moguće je učinkovito utjecati putem društvene mreže. Stoga se prvo istražuje „prisutnost“ brenda u porukama i komunikaciji među korisnicima društvenih mreža Twitter i Facebook. Potom se za obje društvene mreže kreira word cloud i uspoređuju se stavovi, mišljenja i imidž brenda. Na temelju takve analize omogućuju se proaktivne marketinške akcije koje mogu pravodobno utjecati na imidž brenda.

Keywords

društvene mreže; analiza sentimenta; marketinška analitika; brend

Hrčak ID:

212446

URI

https://hrcak.srce.hr/212446

Publication date:

29.11.2018.

Article data in other languages: english

Visits: 5.665 *