Skip to the main content

Preliminary communication

PERCEPCIJA VAŽNOSTI IZVORNOSTI (TRADICIJE) KOD TURISTA I LOKALNOG STANOVNIŠTVA U DUBROVAČKOM PRIMORJU

Ana Portolan ; Odjel za ekonomiju i poslovnu ekonomiju, Sveučilište u Dubrovniku
Klara Vojvodić orcid id orcid.org/0000-0003-2945-4930 ; Referentica prodaje i marketinga Pervanovo d.o.o. za nekretnine i turizam Dubrovnik


Full text: croatian pdf 529 Kb

page 439-450

downloads: 720

cite


Abstract

Lakoća protoka proizvoda i usluga na turističkom tržištu jedan je od rezultata procesa globalizacije koji je utjecao na porast važnosti izvornih (tradicionalnih proizvoda) i usluga kao ključnih elemenata diferencijacije i konkurentnosti. Cilj je rada dokazati postojanje nerazmjera između želja turista za upoznavanjem kulture, povijesti, enogastronomije i načina života lokalnog stanovništva konzumacijom izvornih (tradicionalnih) proizvoda i usluga te njihove zastupljenosti u turističkoj ponudi. U svrhu realizacije postavljenog cilja provedeno je istraživanje percepcije turista i lokalnog stanovništva metodom ispitivanja anketnim upitnikom na uzorku od 100 turista i 100 stanovnika Dubrovačkog primorja u razdoblju visoke sezone od lipnja do listopada. U analizi podataka koristili su se konfirmatorska faktorska analiza i neparametrijski Kruskal-Wallis test. Rezultati istraživanja upućuju na postojanje nerazmjera između želja turista za konzumacijom izvornih (tradicionalnih) proizvoda i usluga te njihove zastupljenosti u turističkoj ponudi. Veća zastupljenost izvornosti u turističkim proizvodima i uslugama Dubrovačkog primorja rezultirala bi boljom tržišnom prepoznatljivošću, lakšom diferencijacijom od konkurencije te održivim turističkim razvojem.

Keywords

izvornost; tradicija; turističkih razvoj; Dubrovačko primorje

Hrčak ID:

213290

URI

https://hrcak.srce.hr/213290

Publication date:

19.12.2018.

Article data in other languages: english

Visits: 1.849 *