Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.15378/1848-9540.2018.41.09

Tržnice kao nematerijalna baština. Identitetski resurs i/ili obnovljivi ekonomski resurs

Ana-Marija Vukušić orcid id orcid.org/0000-0003-2579-6052 ; Institute of Ethnology and Folklore Research, Zagreb, Croatia


Full text: english pdf 1.854 Kb

page 238-258

downloads: 654

cite


Abstract

U članku se analizira prijedlog da se trgovanje na tržnicama uvrsti u Registar kulturnih dobara Republike Hrvatske kao nematerijalno kulturno dobro. Prvi dio članka ocrtava širi kontekst nastanka ideje o nominaciji te preispituje značajke javne percepcije pojma baštine u Hrvatskoj i elemente po kojima se tržnice – u čijem je poimanju aspekt materijalnosti neizbježan (prostor, roba, novac) – prepoznaju kao nematerijalna baština. Slijedi kritički osvrt na središnja mjesta uključivosti Konvencije o očuvanju nematerijalne kulturne baštine: raznolikost načina na koje baština može egzistirati i oblika posredstvom kojih se može manifestirati te središnje uloge koju taj dokument daje zajednicama kao kreatoricama i čuvaricama baštine. U osloncu na to, posljednja cjelina donosi analizu prijave trgovanja na tržnicama za uvrštenje na nacionalnu listu, pri čemu se fokus stavlja na problem zajednice i njezina zastupanja, odnosno na problem reperkusija potencijalnog dobivanja baštinskog statusa na zajednice i kulturu, ponajprije u svjetlu predloženih "mjera očuvanja".

Keywords

tržnice; nematerijalna baština; UNESCO; zajednica

Hrčak ID:

213536

URI

https://hrcak.srce.hr/213536

Publication date:

21.12.2018.

Article data in other languages: english

Visits: 1.690 *